افزایش ۸۵ درصدی حجم معاملات فرابورس

معاملات فرابورس ایران در هفته سوم شهریورماه با افزایش حجم و ارزش به میزان ۸۵ و ۲۶ درصد نسبت به هفته دوم شهریور پایان یافت و یک هزار و ۸۴۴ میلیون برگه بهادار به ارزش ۷ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک معاملات فرابورس ایران در هفته سوم شهریورماه با افزایش حجم و ارزش به میزان ۸۵ و ۲۶ درصد نسبت به هفته دوم شهریور پایان یافت و یک هزار و ۸۴۴ میلیون برگه بهادار به ارزش ۷ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

به دنبال این وضعیت، در بازار اول حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۱۰ و ۵۱ درصد رشد کرد و ۶۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال در آن معامله شد؛ در بازار دوم هم ۳۵۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷۰۳ میلیارد ریال داد و ستد شد که در مقایسه با هفته قبل از آن با افزایش ۴۴ درصدی حجم و ۲۷ درصدی ارزش معاملات همراه بوده است.

همچنین در بازار پایه، حجم معاملات ۱۰۹ درصد و ارزش آن ۹۴ درصد افزایش یافت و یک هزار و ۴۰۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۷۲۶ میلیارد ریال معامله به ثبت رسید.

با این حال، حجم معاملات هفتگی در بازار ابزارهای نوین مالی ۱۳ درصد کاهش و ارزش معاملات ۱۰ درصد افزایش یافت و ۲۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال در این بازار مورد معامله قرار گرفت.

در پایان هفته معاملاتی منتهی به ۱۸ شهریورماه، ارزش بازار فرابورس ایران با اندکی افت، رقم ۷۸۹ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال را نشان داد و آیفکس نیز ضمن کاهش حدود ۱۰ واحدی نسبت به چهارشنبه قبل از آن، روی عدد ۷۲۳ واحد توقف کرد.

این گزارش می‌افزاید، در ۵ روز معاملاتی گذشته، گروه بانک‌ها با سهم ۱۳ درصدی از معاملات جایگاه خود را در صدر جدول صنایع پیشرو تثبیت کرد و گروه فلزات اساسی و سرمایه‌گذاری‌ها به ترتیب با سهم ۱۰ و ۹.۸ درصدی در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  1  =