اجرای کامل قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با جدیت پیگیری می‌شود

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان:

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مشارکت وزارتین علوم و بهداشت اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را با جدیت پیگیری می‌کند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر سیدمحمد صاحبکارخراسانی، سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان گفت: با همکارانمان در وزارتین علوم و بهداشت جلسات منظم در سطوح مدیریتی و کارشناسی داریم و تمام توان معاونت علمی و فناوری و وزارتین علوم و بهداشت برای اجرای کامل قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هم‌افزا شده است.

صاحبکار همچنین عنوان کرد: در بسیاری از موارد موضوعات مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان در تیم‌های کارشناسی مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارتین علوم و بهداشت بررسی می‌شود که این موضوعات یا از سوی معاونت علمی و فناوری و یا از سوی وزارتین علوم و بهداشت برای پیگیری به هیأت دولت ارسال می‌شود و دستگاه‌های دیگر از آن حمایت می‌کنند و به نوعی تقسیم کار در جهت تسریع در حل موضوع انجام می‌شود.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در ادامه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان حداقل سه نماینده در هیأت وزیران دارند و حضور وزرای علوم و بهداشت و معاون علمی و فناوری، باعث طرح بیشتر مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان در هیأت دولت می‌شود که باید این حضور مضاعف را مغتنم شمرد.

سرپرست امور شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: چه کسی می‌تواند زحمات همکاران ما در وزارت علوم طی دو دهه اخیر را برای توسعه مراکز رشد و پارک‌های فناوری و ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان انکار کند؟ و از سوی دیگر چه کسی می‌تواند فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری در تهیه لایحه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1386 و پیگیری تصویب و اجرای آن را در نظر نگیرد؟

صاحبکار با بیان اینکه اگر پیگیری‌های ویژه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نبود، در سال 93 و 94 منابع مالی کافی برای صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین نمی‌شد و همانند سال‌های 91 و 92 بودجه‌های کمی به صندوق تخصیص می‌یافت، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است و آنقدر کارهای نکرده در کشور وجود دارد که فرصتی برای پرداختن به مسائل جزیی و حاشیه‌ای نمی‌ماند.

سرپرست امور شرکت‌های دانش‌بنیان همچنین تصریح کرد: نکته مهم آن است که تاکنون بیش از 1650 شرکت، مشمول مزایای قانون شناخته شده‌اند و در مسیر حمایت‌های قانون (صندوق نوآوری و شکوفایی، معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و …) قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، متشکل از هفت وزارتخانه و دستگاه اجرایی است، اظهار کرد: این کارگروه زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیست، بلکه ساختاری فراوزارتخانه‌ای دارد و صرفاً دبیرخانه کارگروه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد و دبیرخانه، مجری مصوبات کارگروه است و رئیس کارگروه از سوی رئیس جمهور منصوب می‌شود.

صاحبکار افزود: همانگونه که باید در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به نظرات وزارتین علوم و بهداشت توجه داشت، باید به نظرات وزارت صنعت، وزارت دفاع، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت جهادکشاورزی توجه داشت. لذا کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان ساختاری فراوزارتخانه‌ای شکل گرفته است.

سرپرست امور شرکت‌های دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه کارشناسان حوزه علم و فناوری می‌توانند نتایج و ثمرات فعالیت کارگروه را طی دو سال گذشته ببینند که هم‌افزایی تمام وزارتخانه‌ها در این کارگروه، قفل چند ساله اجرای قانون را شکسته است، خاطرنشان کرد: ما باید به نظرات همکارانمان در پارک‌های فناوری توجه کنیم و همچینن از نظرات همکاران دیگرمان در شهرک‌های فناوری و شهرک‌های صنعتی که عمده تولیدات صنعتی در آنها بوقوع می‌پیوندد، استفاده کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری به «سال همدلی و همزبانی دولت و ملت»، تصریح کرد: هر کاری که باعث افزایش همدلی شود، باید در دستور کار قرار گیرد و باید از هر فعالیتی که باعث دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای و فرعی شود، پرهیز کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  56