صادرات ۱۹۰ میلیون دلاری سنگ‎های تزئینی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کل صادرات ایران در بحث سنگ‎های تزئینی در کل کشور 190 میلیون دلار است و این نشان می‎دهد که باید بهره‎وری بیشتری از معادن کشور داشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا در لرستان، علی یزدانی در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به رسالت‎های حوزه صنعت کشور، افزود: هر توسعه‎ای که در کشور اتفاق بیفتد با محوریت پیشرفت صنعت است. باید با بکارگیری پتانسیل‎ها و ظرفیت‎های نهفته به جایگاه واقعی در حوزه صنعت برسیم.

وی بیان کرد: اقداماتی که دولت در صحنه دموکراسی انجام داد حرکتی در جهت صیانت از منافع مردم و اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط دنیا بود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‎های وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: تدابیری که برای شرایط پساتحریم اندیشیده شده اگر به خوبی مدیریت شود جای هیچ نگرانی نیست بلکه تولیدات صادرات‎گرا رونق خواهد گرفت و اقتصاد کشور رشد می‎کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر که در شرایط پساتحریم قرار داریم باید تلاش کنیم فضایی در کشور حاکم شود که همراه با آرامش باشد و براساس سیاست‎های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

یزدانی یادآور شد: حمایت از تولیدات داخلی موضوعی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‎اند و در شرایط پساتحریم باید به سمت سرمایه‎گذاری‎های مشترک سوق پیدا کنیم.

وی با اشاره به تدوین سند اخیر در صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: این سند مبتنی بر ابلاغیه مقام معظم رهبری در تدوین برنامه ششم توسعه، سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و چشم‎انداز 20 ساله است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‎های وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: باید همه فعالان در عرصه‎های تجارت و صنعتی نسبت به این سند آگاهی داشته باشند و این قضیه نیازمند برگزاری یک سری نشست‎ها و کلاس‎های آموزشی است.

یزدانی بیان کرد: کشور ایران از لحاظ سهولت انجام کسب و کار در بین 189 کشور دنیا رتبه 130 را دارد و این آمار نشان می‎دهد که باید تلاش بیشتری در این حوزه کرد.

وی گفت: تولید محصول با نگرش صادرات یک الزام در اقتصاد مقاومتی است که باید به آن اهتمان ویژه‎ای داشت.

یزدانی اذعان کرد: براساس آمار سال 2012 از 96 میلیون تن تجارت جهانی سنگ به ارزش 23 میلیون یورو سهم چین 3.9 میلیارد یورو و سهم ایتالیا 1.6 میلیارد یورو است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  4