راه‌اندازی حمل ونقل هوایی-کابلی در واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد بزودی

عباسپور خبر داد

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی پروژه‌های زیست محیطی همچون حمل و نقل هوایی – کابلی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فضاهای علمی، آموزشی و تحقیقاتی جدید کمک بزرگی به منسجم‌تر شدن مجموعه علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه‌ آزاد خواهد کرد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر مجید عباسپور در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با پژوهشکده سوانح طبیعی از ظرفیت‌های تحقیقاتی همچون آزمایشگاه‌های علمی و تخصصی این واحد خبر داد و گفت: در سال تحصیلی 95-94 با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی جدید بر ظرفیت‌های تحقیقاتی واحد از جمله دانشکده محیط زیست و انرژی افزوده شده است.

وی با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات بعنوان یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی فعالیت می‌کند، گفت: در حال حاضر حدود 40 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که 75 درصد آنان را دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تشکیل داده‌اند.

وی افزود: از اوایل مهرماه امسال با افتتاح پروژه‌های عمرانی جدید و ایجاد فضای مناسب می‌توان اقدام به گسترش برخی از رشته‌ها و دانشکده‌های جدید در این واحد دانشگاهی کرد.

عباسپور از راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته مدیریت ریسک در دانشکده محیط زیست و انرژی این واحد خبر داد و گفت: این رشته برای اولین بار در کشور و در واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با وجود بیش از چهار هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشکده محیط زیست و انرژی می‌توان به روند تحقیقات زیست محیطی توان بیشتری بخشید.

عباسپور به برخی فعالیت‌های علمی این دانشکده در رابطه با سوانح طبیعی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون نرم‌افزارهای گوناگونی مرتبط با پیش بینی و مدیریت سوانح طبیعی به صورت پروژه‌های تحقیقاتی در این دانشکده طراحی و آماده اجرا شده است.

به گفته وی، متخصصان و محققان دانشکده محیط زیست و انرژی در سال گذشته در کنفرانسی که در دانشگاه آتلانتای امریکا برگزار شد، با مقالات و کارهای تحقیقاتی در حوزه شهرهای تاب‌آور (Resilient cities) حضور فعال داشته‌اند.

سید عباس جزایری، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی نیز در این مراسم به معرفی این پژوهشکده پرداخت و افزود: با توجه به ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی مجموعه واحد علوم و تحقیقات بر آن شدیم تا تعامل بیشتری را با این مجموعه بزرگ در قالب تفاهم‌نامه برقرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با این تفاهم‌نامه همکاری، قدم‌های با ارزش و مثبتی را در جهت کمک به رفع مسائل کشور در حوزه سوانح طبیعی برداریم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  −    =  27