نشست تجار ایران و عراق برای تقویت تجارت کرمانشاه و سلیمانیه

هیات تجاری 30 نفره از سلیمانیه عراق با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در کرمانشاه، کیوان کاشفی – رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه – در ابتدای این دیدار که امروز (‌چهارشنبه) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، ابراز امیدواری کرد این دیدار زمینه‌ساز تقویت فضای اقتصادی دو کشور و استان کرمانشاه و سلیمانیه شود.

وی با اشاره به نیازهای بازار دو کشور ادامه داد: روابط اقتصادی و تجاری ایران و عراق از کرمانشاه و سلیمانیه آغاز می‌شود.

کاشفی از سابقه طولانی تعامل تجاری کرمانشاه و سلیمانیه یاد کرد و افزود: اتاق بازرگانی کرمانشاه و سلیمانیه از چند سال قبل کار خود را آغاز کرد و نقش بسزایی در حل مشکلات تجاری و اقتصادی دو طرف داشته ‌است.

وی معتقد است: در برخی موارد سطح روابط دو استان از مبادلات اقتصادی بالاتر رفته و به تعاملات فرهنگی تبدیل شده که این امر خود پشتوانه تعاملات اقتصادی بیشتر است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران خاطرنشان کرد: به علاوه در گذشته هر سال یا هر دو سال یکبار شاهد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های ایران در سلیمانیه بودیم که در سال‌های اخیر به دلیل برخی مشکلات اقتصادی از جمله بالا رفتن نرخ ارز، برگزاری این نمایشگاه به تاخیر افتاد.

به گفته کاشفی هم اکنون برنامه‌ریزی برای برگزاری مجدد این نمایشگاه در عراق که همواره جزو بهترین نمایشگاه‌ها هم هست، در دست انجام است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه به سفر هیات تجاری سلیمانیه عراق نیز اشاره و تاکید کرد: این هیات در سفر دو روزه خودبه کرمانشاه از واحدهای صنعتی و تولیدی استان بازدید خواهند داشت تا قابلیت‌های استان را در بخش‌های مختلف تجاری، کشاورزی، صنعتی، پزشکی و گردشگری بشناسند و در پایان نیز جمع بندی این سفر در دیدار با استاندار کرمانشاه مطرح خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد در پایان این سفر تعاملات دو طرف خصوصا در بعد گردشگری و درمان بیشتر شود و مشکلات دو طرف در حوزه‌های مختلف نیز مرتفع گردد.

رئیس اتاق کرمانشاه تردد و صدور ویزا را از مهمترین این مشکلات برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم با حل این مشکل شاهد سهولت در تردد و ارتباطات بیشتر دو طرف باشیم.

پس از این نشست سه پنل تخصصی در بخش های مواد غذایی، نفت و پتروشیمی و لوازم ساختمانی و وسایل وابسته برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  29  =  39