کشور به تکنسین ماهر نیاز دارد

معاون وزیر کار اعلام کرد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستماتیک نبودن طرح مشاغل خانگی را دلیل عدم موفقیت این طرح عنوان کرد و گفت: تفکر پشت میزنشینی باعث شده که جوانان رغبتی به انجام کارهای یدی و عملی نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کوروش پرند با بیان اینکه کشور هم اکنون به تکنسین ماهر نیاز دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ایجاد مراکز علمی کاربردی مهارت در راستای پیوند آموزش‌های مهارتی رسمی و غیر رسمی دنبال می شود و وجود امکانات و تجهیزات از یکسو و منابع انسانی توانمند از سوی دیگر، ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد مراکز علمی کاربردی است.
وی با اشاره به ضرورت ارتباط میان آموزش‌های مهارتی رسمی و غیررسمی، گفت: الگوی ارتباط بین این آموزش‌ها یکی از دلایل ایجاد مراکز علمی کاربردی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای است.
پرند اجرای نظام صلاحیت حرفه‌ای برای ارتقای بهره وری نیروی کار را ضروری دانست و افزود: در حوزه تعاون، کشور نیاز به آموزش دارد و باید در واحدهای علمی کاربردی نسبت به حوزه تعاون برنامه‌ریزی شود.
معاون وزیر کار در ادامه یکی از مشکلات موجود را سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهرها عنوان کرد و گفت: این امر به دلیل مهاجرت روستاییان به شهرها به وجود می آید.
پرند ادامه داد: سال گذشته طرح توانمندسازی روستاییان، عشایر و ساکنان مناطق مرزی و محروم را با تاکید بر اشتغال پایدار در شورای عالی اشتغال تصویب کردیم که بر اساس آن ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به کسب و کارهای خرد و متوسط و خانگی افزود: یکی از دلایل عدم موفقیت اجرای طرح مشاغل خانگی در کشور این است که زنجیره پسین و پیشین تولید به صورت سیستماتیک تعریف نشده است.
به گفته پرند، یکی از مشکلات در حوزه کار و اشتغال بحث فرهنگ کار و فرهنگ مهارت آموزی است و تفکر پشت میزنشینی باعث شده که جوانان رغبتی به انجام کارهای یدی و عملی نداشته باشند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  16