بزرگترین هیات تجاری انگلیس در راه ایران

وزیر خزانه‌داری انگلیس اعلام کرد

وزیر خزانه داری انگلیس پس از پایان رساندن دیدار جنجالی خود از چین، اعلام کرد اگر ایران به توافق هسته ای با قدرتهای جهان احترام بگذارد، سال آینده می‌خواهد بزرگترین هیات تجاری انگلیس را به تهران ببرد.

به گزارش ایسنا، جورج آزبورن به فایننشیال تایمز گفت: برای رونق بخشیدن به اقتصاد انگلیس آماده ام با تهران مذاکره کنم.

وی در ادامه افزود: ما می‌توانیم کناری نشسته و ببینیم دنیا به جلو حرکت می‌کند یا همانند بسیاری از کشورها که این راه را در پیش گرفته اند ما هم در آنجا (ایران) حاضر باشیم.

دومین مرد قدرتمند انگلیس به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: با رعایت توافق هسته ای از سوی ایران، پتانسیل رو به رشدی برای تجارت با ایران وجود دارد.

فیلیپ هامر، وزیر خارجه انگلیس هم پس از امضای توافق هسته ای میان ایران و قدرتهای جهان اظهار کرده بود شرکتهای انگلیسی باید به این حقیقت توجه داشته باشند که اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، به برداشته شدن تدریجی تحریمها و آزاد شدن میزان قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه شده ایران منجر خواهد شد. شرکای اروپایی ما آماده احیای روابط اقتصادی و تجاری با ایران می‌شوند و ما خواهان حضور شرکتهای انگلیسی در این کشور هستیم.

انگلیس ماه گذشته سفارت خود در تهران را گشود و وزیر خارجه این کشور اظهار کرد تحریمها ممکن است تا بهار سال آینده برداشته شوند.

طبق گزارش غول نفتی بی پی، ایران 9.3 درصد از ذخایر نفتی قطعی جهان را در اختیار دارد که چهارمین ذخایر بزرگ پس از ونزوئلا، عربستان سعودوی و کانادا است و 18.2 درصد از ذخایر گاز طبیعی جهان را دارد که حتی از سهم 17.4 درصدی روسیه هم بزرگتر است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄    =  10