لزوم انجام پژوهش‌های گسترده در موضوع تغذیه

رییس مرکز تحقیقات امنیت غذایی تاکید کرد:

رییس مرکز تحقیقات امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کشور در حوزه تغذیه نیازمند مطالعات جامعه‌نگر و مطالعاتی در سطح بیمارستان‌ها و کلینیک‌هاست.

لیلا آزادبخت در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی ایسنا، منطقه اصفهان، با بیان این که مرکز تحقیقات امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه ارتباط مصرف مواد غذایی و روش‌های تغذیه مرتبط با بیماری‌ها مطالعه می‌کند و به بررسی مسایل مربوط به وضعیت ایمنی غذاها، ارتقای وضعیت بهداشتی و غذایی در حوزه صنایع غذایی، مطالعه در حوزه تأمین نیازهای تغذیه‌ای اقشار مختلف جمعیتی و تحقیق در زمینه حمایت تغذیه متمرکز در سطح جامعه می‌پردازد، افزود: این مرکز دو سال پیاپی در جشنواره علوم پزشکی رازی و در ارزشیابی سالیانه مراکز تحقیقاتی رتبه‌های اول را کسب کرده.

به گفته وی، این مرکز 260 مقاله به زبان انگلیسی در مجلات بین‌المللی با نمایه ISI به چاپ رسانده است و حدود 200 مقاله به زبان فارسی از فعالیت‌های این مرکز تحقیقات بوده است.

رییس مرکز تحقیقات امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ارتباطات علمی این مرکز با سایر مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌های علمی مختلف در سطح کشور توضیح داد: این مرکز با مراکز دیگر همچون قلب و عروق و دیابت همکاری داشته و طرح‌های تحقیقاتی مشترک و جامعی به انجام رسانده است، همچنین این پژ‍وهشکده دانشجوی دکتری پژوهشی تربیت می‌کند.

آزادبخت با بیان اینکه خوشبختانه امروزه توجه زیادی به امنیت غذایی شده است، تصریح کرد: تحقیقات انجام شده در مرکز تحقیقات امنیت غذایی با کاهش خطر بیماری‌های مختلف در جامعه همراه است و سلامت جامعه را تأمین می‌کند.

رییس مرکز تحقیقات امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص همکاری‌های مرکز با نهادهای مختلف اظهار کرد: این مرکز با وزارت آموزش و پرورش تحقیقاتی در مدارس به منظور تهیه تغذیه سالم برای کودکان انجام داده و با نهادهای اجرایی استان از جمله استانداری برای رسیدن به هدف اساسی تغذیه سالم و عملیاتی کردن تحقیقات در سطح استان و کشور همکاری می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄  2  =