مشکل خدمات پس از فروش خودروسازان با تعهدنامه حل نمی‌شود

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرمانشاه:

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرمانشاه معتقد است: مشکل خدمات پس از فروش خودروساز‌ها یا یک تعهدنامه حل نمی‌شود.

عبدالرضا یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در کرمانشاه، با اشاره به شکایات متعددی که درباره خدمات پس از فروش خودروساز‌ها وجود دارد، افزود: اخیرا خودروسازان تعهدنامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن موظف شدند خدمات پس از فروش را بهتر کنند.

وی با بیان اینکه خدمات پس از فروش بر اساس قانون وظیفه خودروسازان است، یادآوری کرد: متاسفانه آنها چیزی که بر اساس قانون به آنها محول شده را اجرا نکردند و اکنون چطور می‌توان توقع داشت با یک تعهدنامه مشکلات خدمات پس از فروش حل شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرمانشاه تصریح کرد: این تعهدنامه هیچ ضمانت اجرایی ندارد و بعید است مشکلات خدمات پس از فروش خودرو را حل کند.

یاری در ادامه اظهار کرد: اخیرا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنویس طرحی ارائه شده که بر اساس آن اختلافات خودروسازان با مردم در هیاتی مورد رسیدگی قرار گیرد که در این هیات هیچ خبری از نماینده مصرف کننده نیست.

وی این هیات را متشکل از نماینده خودروساز، کارشناس رسمی دادگستری و نماینده راهنمایی و رانندگی دانست و ادامه داد: مردم که بیشترین اختلاف را با خوروسازان دارند، هیچ نماینده‌ای در این هیات ندارند.

به گفته او بر اساس این طرح مرجع شکایت از خودروساز‌ها دیگر تعزیرات حکومتی و یا انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده نیست و این امر به سایر مراجع سپرده شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  7