ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت صندوق نوآوری و شکوفایی توسط شرکت‌های دانش بنیان

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت صندوق نوآوری و شکوفایی توسط شرکت‌های دانش بنیان استان اردبیل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، گودرز صادقی در جلسه هماهنگی برنامه‌های حضور نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در استان اردبیل با هم اندیشی نمایندگان دانشگاه‌های استان با تاکید به ضرورت بهره گیری از ظرفیت این صندوق که در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی و تعاونی فعالیت دارد، تصریح کرد: این صندوق به مدت سه سال است که فعال شده و در طول این سه سال 30 هزار میلیارد ریال سرمایه صندوق است.

صادقی با بیان اینکه این صندوق برای وام‌های تا سقف پنج میلیارد ریال سود دریافت نمی‌کند، اضافه کرد: متاسفانه تاکنون استان اردبیل نتوانسته تسهیلاتی از این صندوق دریافت کند.

وی با بیان اینکه در نشست تخصصی نحوه دریافت تسهیلات مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: تجاری سازی نوآوری‌ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و علم تا عمل، تشریح اهداف و حمایت های صندوق و شرایط لازم برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی خواستار مشارکت و همکاری مسئولان دانشگاهی و استانی در راستای جذب تسهیلات این صندوق شد و افزود: ضروری است در پی حضور مدیران صندوق نسبت به دریافت تسهیلات مناسب اقدام شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه نیز با اشاره به زمان بندی جلسات مشترک مدیران صندوق با مدیران نهادهای اجرایی مختلف استان تصریح کرد: روز چهارشنبه هشتم مهر ماه ساعت 14 الی 16 در محل سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی جلسه اعضای هیات علمی و مدیران دانشگاه‌های استان با مدیران صندوق برنامه ریزی شده است.

به گفته محمد نریمانی، روز چهارشنبه هشتم مهر ماه از ساعت 19 الی 20:30 در سالن شیخ صفی استانداری جلسه مشترک با اتاق فکر و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: جلسه سوم نیز روز پنج شنبه نهم مهر ماه از ساعت 8:30 الی 10:30 در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان با حضور مدیران شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در استان و فعالان صنعتی و تولیدکنندگان خواهد بود.

نریمانی با تاکید بر ضرورت دعوت از افراد فعال و متقاضی که بتوانند از تسهیلات صندوق استفاده کنند، ادامه داد: بعد از اطلاع رسانی گسترده می‌توان کمیته‌ای متشکل از پارک علم و فناوری و دانشگاه تشکیل داد و نسبت به تسهیل روند اخذ تسهیلات توسط متقاضیان اقدام کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه همچنین در پی طرح پیشنهادی مبنی بر اخذ نمایندگی صندوق به بررسی شرایط لازم برای تحقق این مهم تاکید کرد.

در پایان این جلسه مدعوین به بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه برگزاری این سه جلسه پرداخته و نسبت به مشخص سازی روند برگزاری هر سه جلسه تاکید کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  4