صندوق نوآوری فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی:

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی فرصت مناسبی جهت دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه اردبیل، گودرز صادقی در نشست تخصصی مشاور ارشد صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با استادان دانشگاه‌های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه صندوق نوآوری در استان اردبیل در سال 92 راه‌اندازی شده است، گفت: دانشگاه‌های استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه علمی و ارائه مقالات دارند و نیاز است برای تبدیل علم به ثروت حمایت‌های اساسی و همه‌جانبه‌ای از این دانشگاه‌ها به عمل آید.

وی با بیان اینکه برای صندوق نوآوری و شکوفایی سالانه هزار میلیارد تومان بودجه درنظرگرفته شده است، افزود: متاسفانه تاکنون سهم استان اردبیل بسیار اندک بوده است.

محمد نریمانی، قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: تولید علم یکی از رسالت‌های دانشگاه است و انسان برای تکامل در کنار سرمایه علمی به سرمایه اجتماعی و معنوی نیز نیاز دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای آموزش عالی استان اردبیل، افزود: در حال حاضر ۵۵ واحد دانشگاهی با ۷۵۰ نفر عضو هیات علمی تمام وقت در دانشگاه‌های استان فعالیت دارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه ۵۸ رشته دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی و ۲۸ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل وجود دارد، تصریح کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید برای تبدیل علم به ثروت تلاش کنند.

نریمانی با بیان اینکه در حال حاضر چهار مرکز رشد و یک پارک علم و فناوری در سطح استان اردبیل فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: با تغییر نگرش در اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها باید مقالات را به سمت تجاری سازی سوق دهیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: متاسفانه نداشتن شناخت کافی از صندوق نوآوری و شکوفایی موجب شده است، تاکنون سهم مطلوبی از تسهیلات صندوق به استان اختصاص نیابد و فقط هشت شرکت از تسهیلات آن استفاده کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  63