تضمین‌های جدید دولت برای جذب‌ سرمایه‌های جدید

معاون وزیر راه‌وشهرسازی خبر داد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تضمین‌های جدید دولت برای جذب‌ سرمایه‌های جدید خبر داد.

علی نورزاد در پنل تخصصی این شرکت در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: اخیرا خرید تضمین محصول در دولت تدبیر و امید در حال تصویب است. بدین ترتیب می توانیم خرید محصول را تضمین کنیم. در این صورت زمانی که سرمایه گذار در مدل تامین مالی خود پیش بینی می کند که اصل هزینه و سود را دریافت کند تضمین می‌دهیم که اگر برنگشت درآمد باقی مانده را در پایان دوره بهره برداری به سرمایه گذار برمی گردانیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به وجود بزرگراه‌ها در کنار آزادراههای جدید، کوتاهی چندانی در مسیر ایجاد نمی شود که این ممکن است آزادراه ها را با تهدید عدم استقبال مواجه کند، گفت: گنجایش بزرگراه ها در حال حاضر به اتمام رسیده و در شرایط ترافیکی خوبی قرار ندارند. لذا بحث بزرگراهها ضروری است.

نورزاد اظهار کرد: در بعضی آزادراههایی که در حال احداث هستند می توانیم تردد بعضی کامیونها را در محورهای فعلی ممنوع کنیم که مجبور به عبور از آزادراهها شوند. ضمنا در محورهای فعلی زمان سفر با توجه به تعدد اماکن مسکونی بالاتر از حالت نرمال است. لذا احداث آزادراهها باعث می شود بسیاری ترجیح دهند از آزادراه عبور کنند. ضمن اینکه مقداری هم از لحاظ طولی کوتاه تر هستند.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درخصوص معافیت سود سرمایه گذاری ها از مالیات گفت: در بحث سرمایه گذاری خارجی پروتکلهای مالی داریم که معافیتهایی ممکن است اعمال شود. در مورد سرمایه گذاری داخلی تابع مقررات داخلی هستیم اما درخصوص سرمایه گذاری خارجی باید ببینیم طرف خارجی این سرمایه گذاری ها چه کشوری است. البته بنا داریم در بخش مالیاتها را اعمال کنیم که باید در بودجه های سنواتی کشور دیده شود.

وی همچنین اظهار کرد: در بحث آزادراه ها بسته های مختلفی در کنار طرحها وجود دارد. به عنوان مثال می توان توافق کرد که از آن محل شهرکها و کارخانجاتی که به شبکه های حمل و نقل دسترسی پیدا می کنند درآمدهایی کسب کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد: مجموعه این منافع برای بازگشت اصل و سود سرمایه است.

به گفته نورزاده، ما دو سه پروژه در بحث آزادراهی داریم که متقاضی سرمایه گذاری فعال در این بخش مطالعاتی انجام می دهد و اطلاعاتی را هم ما در بخش دولتی در اختیارشان می گذاریم. سپس مدل تصویب می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  56