آشنایی با فیزیک موثر در درک پدیده‌های طبیعت

رییس خانه فیزیک اصفهان عنوان کرد

رییس خانه فیزیک اصفهان گفت: فیزیک علم طبیعت است و آشنایی با آن موجب می‌شود تا پدیده‌هایی که در طبیعت با آن‌ها مواجه هستیم را درک کنیم.

محمد علی عسگریان در گفت وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه خانه فیزیک با پیگیری و همت چند ساله اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و تعدادی از معلمان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: عمومی کردن فیزیک هدف اصلی این خانه است و می‌خواهیم فیزیک را به سطح جامعه ببریم تا عامه مردم با آن آشنا شوند.

وی افزود: زمانی که حجم آگاهی مردم نسبت به علوم بیشتر شود، مسلماً روی رفتارهای آن‌ها نیز تأثیر می‌گذارد. به عنوان نمونه در بحث مصرف وقتی یک نفر بداند که کنتور آب چگونه کار می‌کند و اعدادی که روی قبض آب می‌بیند را درک کند می‌فهمد که چقدر آب مصرف کرده و در مصرف بهینه تلاش می‌کند.

رییس خانه فیزیک اصفهان با بیان اینکه افزایش آگاهی موجب ارتقای فرهنگ شهروندی می‌شود، ادامه داد: فیزیک علم طبیعت است و آشنایی با آن موجب می‌شود تا پدیده‌هایی که در طبیعت با آن‌ها مواجه هستیم را درک کنیم.

علی عسگریان با اشاره به برنامه‌های خانه فیزیک، اضافه کرد: همه افراد خانواده در برنامه‌های خانه فیزیک شرکت می‌کنند. بخش دانش‌آموزی را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم و در حال راه‌اندازی قسمت دانشجویی هستیم. برنامه‌ها را نیز به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که از اقشار کم درآمد گرفته تا پردرآمد بتوانند در آن‌ها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در آینده به مبحث المپیاد فیزیک نیز پرداخته خواهد شد، گفت: برای افرادی که دسترسی کاملی به آزمایشگاه‌های فیزیک ندارند می‌خواهیم آزمایشگاه‌های مناسبی فراهم کنیم.

رییس خانه فیزیک اصفهان با اشاره به برنامه‌های خانه فیزیک اظهار کرد: پدر و مادران و بچه‌ها در جنگ فیزیک شرکت می‌کنند و در آن با کارکردها و ویژگی‌های جهان خود آشنا می‌شوند. فیزیک برای دوره‌های دبیرستان و شگفتی‌های فیزیک نیز برای دوره ابتدایی طراحی شده است. مسابقات فیزیکی همچون نجات تخم مرغ، سازه های ماکارونی، پرتاب موشک و گلایدر و همچنین مسابقات روباتیک را نیز برگزار می کنیم.

علی عسگریان افزود: با مدرسه‌ها نیز ارتباط برقرار کرده‌ایم و با آن‌ها همکاری می‌کنیم، همچنین موزه علم و فناوری در خانه جوان نیز در حال راه‌اندازی است که سرپرستی آن با خانه فیزیک است. قصد داریم در سال آینده به صورت مدون تر برنامه‌های خود را اجرا کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  −    =  80