کمبود ۵۰۰ میلیون متری تولید پارچه در کشور

وزیر صنعت عنوان کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز تاسف از اینکه سال‌های دستگاه‌های نساجی قائم‌شهر پلمب شده باقی مانده بود، گفت: در زمینه تولید پارچه 500 میلیون متر کمبود وجود دارد که باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در مازندران، محمدرضا نعمت‌زاده پیش از ظهر دوشنبه با حضور در کارخانه نساجی ضمن فک پلمب ماشین‌آلات نساجی با اشاره به اینکه دنیا به تاریخچه شروع فعالیت‌های خود افتخار می‌کند، اظهارکرد: واحدهای نساجی قائم‌شهر باوجود قدمت بالا اگر با دانش و فناوری روز حرکت کند بالاترین بهره‌وری را خواهند داشت.

وی افزود: ماشین‌آلات خریداری‌شده در گمرک بلااستفاده مانده بود که امروز با رفع موانع حقوقی به خط تولید پیوست.

نعمت‌زاده با تأکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری ادامه داد: برابر قانون اگر سرمایه‌گذاری 100 درصد سود خالص داشته باشد از مالیات معاف خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرسودگی واحدها را یکی از اشکالات گذشته دانست و گفت: در سال‌های گذشته خصوصی‌سازی به دستگاه‌هایی واگذار می‌شد که فقط به دنبال درآمد بودند و کل سودها بین سهام‌داران توزیع می‌شد.

این مسئول انقراض نساجی را یک اشتباه دانست و افزود: دو صنعت نساجی و غذایی همواره روبه‌جلو حرکت می‌کنند و از ضروریات اقتصاد هر کشوری هستند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر پارچه لازم داریم و این در حالی است که ما فقط ۸۰۰ میلیون متر پارچه تولید می‌کنیم، تصریح کرد: برای ما جای تأسف است که ماشین‌آلات نساجی ما سال‌ها برای اختلافاتی در گمرک بماند.

وزیر صنعت معدن تجارت اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی این ماشین‌آلات، کارخانه نساجی در سه نوبت با جدیت کار کند.

به گزارش ایسنا، سرمایه‌گذار و مدیرعامل کارخانه نساجی اظهار کرد: باهمت مسئولان کمتر از ۱۲ ماه واحد رنگ و چاپ و رنگ‌ریزی این کارخانه در خط تولید قرار می‌گیرد.

مهدی علم‌بیگی افزود: کارخانه نساجی قائم‌شهر با تولید سالانه ۵۵ میلیون مترمربع پارچه در استان اولین کارخانه‌ای است که درزمینه ریسندگی، بافندگی، چاپ و رنگ ریزی و اولیه لباس فعالیت دارد.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به پیشرفت نیازمند حمایت همه مسئولان هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  +    =  88