۸ تولیدکننده غیر اوپک در نشست وین حضور دارند

ونزوئلا:

وزیر نفت ونزوئلا گفت: هشت کشور خارج از اوپک شامل جمهوری آذربایجان، برزیل، کلمبیا، قزاقستان، نروژ، مکزیک، عمان و روسیه به نشست نفتی 21 اکتبر دعوت شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، الوجیو دل‌پینو وزیر نفت ونزوئلا به رویترز گفت: نشست فنی کارشناسان سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت(اوپک) و کشورهای خارج از اوپک در وین برگزار خواهد شد.
وزیر نفت ونزوئلا خاطرنشان کرد: پذیرش دعوتنامه ها به تدریج در جریان است و من شخصا با وزرا تماس می‌گیرم تا مطمئن شوم هیاتی که قرار است به نشست بیاید اختیارات کافی را داشته باشد.
ونزوئلا به عنوان یکی از اعضای اوپک این ماه یک استراتژی جدید جسورانه ارائه خواهد کرد و با پیشنهاد ایجاد سطح قیمتی 70 دلار برای هر بشکه نفت برگ دیگری از تاریخ اوپک را ورق خواهد زد.
رافائل رامیرز وزیر نفت سابق ونزوئلا و نماینده کنونی این کشور در سازمان ملل در یک مصاحبه جامع با رویترز گفت: این پیشنهاد باعث برقراری مجدد مکانیسم قدیمی کاهش تولید برای کنترل قیمت با سطح قیمتی اولیه 70 دلار در هر بشکه و هدفگذاری برای 100 دلار در گام بعدی خواهد بود.
ونزوئلا به عنوان یکی از اعضای اوپک که به دنبال افزایش قیمت نفت است خواهان پایان دادن به روند کاهش قیمت نفت بوده، اما در این میان با یک چالش برای متقاعد کردن کشورهای ثروتمند اوپک و اعضای خارج از اوپک مواجه است. تاریخ نشست در حال حاضر مشخص شده، اما مکان و لیست کامل مدعوین هنوز مشخص نشده است.
وزیر نفت کویت گفت: پیشنهاد ونزوئلا در نشست این ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
علی العمر در جمع خبرنگاران گفت: هیچ تصمیمی وجود ندارد. این تصمیم مورد بحث قرار خواهد گرفت و براساس نتیجه ما تصمیم خواهیم گرفت که توافق کنیم یا خیر.
روسیه بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت جهان با همکاری با اوپک مخالفت کرده است این در حالی است که الکساندر نواک وزیر نفت روسیه گفته است: این کشور آماده دیدار با اوپک و تولید‌کنندگان خارج آن برای مذاکره درباره بازار است و این سخنان باعث افزایش قیمت نفت شده است. اگرچه تحلیلگران هشدار داده‌اند که این روابط ممکن است به دلیل مواضع مختلف دو طرف درباره سوریه لطمه ببیند.
مکزیک اوایل این ماه اعلام کرد: آماده مشارکت در این نشست فنی برای مذاکره درباره بازار است اما تولید خود را کاهش نخواهد داد.
احیای قیمت نفت برای بهبود وضعیت اقتصادی ونزوئلا که 96 درصد درآمد آن از نفت تامین می‌شود مثبت خواهد بود.
اما آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید: اشباع بازار نفت جهانی تا سال 2016 ادامه خواهد داشت، چرا که رشد تقاضا که به بالاترین سطح پنج سال اخیر رسیده بود روند کندی پیدا کرده و اعضای کلیدی اوپک تولید تقریبا بی‌سابقه خود را حفظ کرده اند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ⁄  1  =