شاخص‌هاي حسابدار متعهد چیست؟

مديرعامل بانک اقتصادنوين گفت: هوشمندي، چابکي، و کمک به افزايش ضريب بهره‌وري سازماني از جمله شاخص‌هاي حسابدار متعهد است که خوشبختانه اين شاخص‌ها در همکاران معاونت مالي بانک اقتصادنوين قابل ملاحظه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ازروابط عمومي بانک اقتصادنوين، حسن معتمدي مديرعامل بانک اقتصادنوين که همزمان با روز حسابدار در جمع مديران و کارکنان معاونت مالي اين بانک سخن مي گفت، با اشاره به اهميت نقش حسابداري در سازمان‌ها، گفت: اهميت اين موضوع در بانک‌ها به مراتب بيشتر است و واحد مالي و حسابداري از ارکان اجرايي اصلي بانک‌ها به شمار مي روند.
وي اظهار داشت: در بانک‌ها شبکه عملياتي شعب در واقع زير مجموعه زنجيره مالي و حسابداري محسوب مي شود که اين موضوع نشان دهنده اهميت عمليات حسابداري در شبکه بانکي است.
در اين مراسم بهرام فتحعلي رئيس هيات مديره بانک اقتصادنوين نيز طي سخناني ضمن تبريک روز حسابدار به اهميت اخلاق در حسابداري اشاره کرد و گفت: ارتباط حسابداري و اخلاق ناگسستني است، به طوري که اثر بخشي عمليات حسابداري در همه عرصه‌ها در گرو رعايت اخلاق است.
وي گفت: خوشبختانه واحد مالي و حسابداري بانک اقتصادنوين اهميت اين ارتباط را به طور کامل درک نموده که حاصل اين توجه شرايط مطلوب بانک اقتصادنوين در نظام بانکي است.
افشين کريمي معاون مالي بانک اقتصادنوين نيز در اين مراسم گفت: عمليات حسابداري در بانک اقتصادنوين مطابق با به‌روزترين استانداردهاي اين حرفه انجام مي‌شود که توجه به اين موضوع در گزارش‌هاي مالي و حسابداري بانک اقتصادنوين مشهود است.
وي اظهار داشت: اين حساسيت‌ها موجب شده که گزارش‌هاي مالي و حسابداري بانک اقتصادنوين همواره مورد تاييد نهادهاي نظارتي قرار گيرد.
مدير مالي بانک اقتصادنوين نيز در آيين گراميداشت روز حسابدار گفت: حسابداري تنها تهيه صورت‌ها و گزارش‌هاي مالي نيست، شغل يک حسابدار حرفه‌اي از جنبه‌هاي مختلف داراي اهميت است که از جمله اين موارد بايد به قدرت پيش‌بيني آينده اشاره کرد.
اميرعلي ثابتي گفت: قدرت پيش‌بيني اين امکان را براي حسابداران فراهم مي‌کند که بتوانند با پيش‌بيني مشکلات آينده امکان تصميم گيري مناسب را براي مديران ارشد بانک فراهم کند.
در ادامه امين پور بهبهاني رئيس اداره بودجه، مديريت عملکرد و گزارش‌هاي مالي نيز ضمن تبريک روز حسابدار به پيشينه شکل‌گيري هفته جهاني حسابداري (2 تا 8 دسامبر برابر با 11 تا 17 آذر) از سال 2007 (1386) و نام گذاري روز 15 آذر هر سال به عنوان روز حسابدار در ايران اشاره کرد.
وي با اشاره به اهميت نظم و انضباط در اين حرفه، شکل گيري تشکل‌هاي حرفه‌اي حسابداري در قالب تشکل‌هاي خود انتظام را نمود عيني اين مهم دانست. همچنين با توجه به اهتمام حرفه حسابداري به تدوين “آيين رفتار حرفه‌اي” و لزوم رعايت آن توسط حسابداران به اهميت اخلاق در حرفه حسابداري به عنوان يکي از ارکان اين حرفه پرداخت.
لازم به ذکر است در ادامه مراسم گراميداشت روز حسابدار در بانک اقتصادنوين، کارکنان معاونت مالي اين بانک به بيان نقطه نظرات خود پرداختند، ضمن اينکه در پايان از کارکنان اين معاونت با اهداي يک شاخه گل قدرداني شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  40