مدل‌های کسب و کار بانکداری الکترونیک

گزارش کارگاه آموزشی:

مدل‌های کسب و کار در بانک‌ها باید متناسب با تغییرات تکنولوژیکی تعدیل شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کارگاه مدل‌های کسب و کار بانکداری الکترونیک توسط دکتر پیام حنفی زاده در دومین روز از پنجمین همایش بانکداری الکترونیک برگزار گردید. در این کارگاه دکتر حنفی زاده به بررسی مدل‌های کسب و کار بانکداری الکترونیک و نظریه‌های آن در این زمینه از جمله تئوری‌های ارزش و خلق ارزش پرداخت.

او در توصیف مدل‌های کسب و کار بانکداری الکترونیک گفت: «در هر مدل کسب و کار نحوه برآورده کردن منافع ذینفعان حائز اهمیت است. در بانکداری، مدل کسب و کار باید با توجه به انتظارات مشتریان تنظیم شود و برآورده کردن انتظارات مشتریان نیز به عملکرد رقبا بستگی دارد». دکتر حنفی زاده تاکید کرد که به وسیله مدل‌های کسب و کار مناسب و کارا در بانکداری می‌توان مشتریان بیشتری را جذب نمود. به بیان دیگر مدل‌های کسب و کار کارا می‌توانند مزیت رقابتی برای بانک‌ها ایجاد نمایند. در یک مدل کسب و کار می‌توان ارزش‌هایی را ایجاد نمود که قابلیت تقلید وجود نداشته باشد. او در ادامه افزود: «در این مدل‌ها باید مکانیزم بکارگیری استفاده از منابع برای خلق ارزش بلندمدت فراهم شود. مدل‌های کسب و کار در بانک‌ها ارزش‌هایی را ایجاد می‌کنند که به صورت پیوسته باهم ارتباط داشته و منفعت ذینفعان را فراهم می‌کنند. مدل کسب و کار در بانکداری، استراتژی بانک را مشخص و پیاده‌سازی می‌کند».

حنفی‌زاده این‌طور ادامه داد: «مدل کسب و کار بر اساس اجزای زمان، فعالیت‌های سازمانی و منابع موجود در بانک، مشتری، رقبا و فرآیندها تعیین می‌شود. عمر مزیت رقابتی مدل کسب و کار بانک تا زمانی است که این فرآیند و مدل توسط سایرین تقلید نشده باشد».او عواملی را که در مدل‌های کسب و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند این طور برشمرد: «قوانین و مقررات بانکداری از قبیل قوانین زیست محیطی و پولشویی، پیشرفت‌های تکنولوژیکی، نیاز مشتریان، عملکرد رقبا و تغییر و تحولات اقتصاد کلان».

دکتر حنفی زاده ضمن معرفی روش‌های تغییر در مدل کسب و کار در بانکداری، تاکید کرد: «مدل‌های کسب و کار در بانک‌ها باید متناسب با تغییرات تکنولوژیکی تعدیل شوند. تغییر در مدل‌های کسب و کار در بانکداری با گسترش شبکه‌های اجتماعی و تغییرات فناوری اطلاعات با تحولات چشم‌گیری مواجه شده است».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄  3  =