گزارش کارگاه آموزشی «API برای بانکداری»

سیستم برنامه‌ریزی فنی و کاربردی بر مبنای مدیریت استراتژیک در API رویکردی مناسب برای مدیریت برنامه‌های کاربردی به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کارگاه تخصصی « APIبرای بانکداری» در روز دوم پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد. این کارگاه توسط دیلیپ موهاپاترا (مدیر‌عامل شرکت Nexright) ارائه شد.

دیلیپ موهاپاترا در این کارگاه عنوان کرد: «انگیزه اصلی بانک‌ها در  به‌روز شدن، ارتقاء کسب‌و‌کار، تکنولوژی و رشد درآمد بانک‌ است. این مهم در سایه نوآوری در محصولات، جهانی‌شدن و تمرکز بر رضایت مشتری به ارمغان می‌آید. API، فرصت‌های جدیدی برای ایجاد شراکت بین سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در حوزه بانکداری الکترونیک، توسعه ابزارهای موبایلی و تنوع استفاده برای کاربران حوزه برنامه‌های کاربردی ایجاد می‌کند». او در ادامه افزود: «کاربران API سه حوزه کسب‌و‌کار الکترونیک و نظام‌های پرداخت، توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی و کارشناسان حوزه فن‌آوری اطلاعات را شامل می شوند».

مدیر‌عامل شرکت Nexright گفت: «بازاریابان حوزه پرداخت الکترونیک به دنبال ایجاد سیستم‌های مدیریتی جدید جهت اتصال به شبکه‌های مخابراتی و سیستم‌های دیجیتال در کنار بانک‌ها هستند. همه سازمان‌ها در این چارچوب، به طور منحصربفرد به دنبال ارتقاء اهداف، اولویت‌ها و چارچوب‌های سازمانی در قالب بسته‌های مالی، ‌سهم بازار و توسعه درون‌سازمانی هستند. سیستم‌های ثبت پیشرفته و ایجاد پایگاه‌ داده‌ها از مزایای سیستم API بوده و در راستای توسعه برنا‌مه‌های کاربردی دیجیتال بکار گرفته می‌شوند».

او در ادامه گفت:«یک سیستم موفق در چارچوب API،‌ مزایای مهمی به همراه دارد که برخی از آنها عبارتند از: توانایی نوآوری در زمینه‌ جریانات وجوه نقد،‌ ارتقای امنیت شبکه‌های پرداخت الکترونیک، جمع‌آوری داده‌ها با استفاده از طراحی زیرساخت‌های ابر الکترونیکی و تسهیل و تقویت نقل ‌و ‌انتقالا‌ت مالی».

موهاپاترا خاطر نشان کرد: «کاربرد این سیستم در موبایل‌ها و شبکه‌های اجتماعی افزایش روز افزون پیدا کرده است. در سیستم API، به منظور ارتقاء وفاداری مشتریان، فن‌آوری فروش به همراه تقویت ارتباط با مشتری لحاظ می‌گردد».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =