آموزش جزو لاینفک سازمان‌های توسعه‌یافته و پیشرو است

مدیرعامل بانک دی در مراسم افتتاحیه ارزیابی مدیریت آموزش:

مراسم افتتاحیه ارزیابی مدیریت آموزش بانک دی بر اساس استانداردهای ISO 10015:1999 با حضور مدیرعامل بانک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک دی، دکتر احمد شفیع زاده در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های معاونت سرمایه انسانی و توسعه مدیریت در اجرای سیستم مدیریت آموزش متناسب با استانداردهای جهانی اظهار کرد: قرار گرفتن در معرض ارزیابی دیگران و مشخص شدن اندازه پیشرفت اقدامی شایسته است که امیدواریم بانک بتواند در حوزه آموزش گام‌های بلندتری بردارد.

مدیرعامل بانک دی خاطر نشان کرد: آموزش، اساسا یک شاخص ارزیابی سازمان‌ها و کیفیت مدیریت است و نشانگر قابلیت توسعه یافتن و پیشرویی سازمان‌هاست. امروزه هیچ سازمان موفقی وجود ندارد مگر اینکه دارای ساختار آموزش مناسبی باشد، چراکه آموزش در سازمان به توسعه دانش، حرفه‌ای و تخصصی کردن آن از طریق نشر توانایی‌ها و دانایی‌ها منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه طی دوسال گذشته با اهتمام معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت و همکارانشان اقدامات شایسته‌ای در بخش آموزش بانک دی انجام شده است، افزود: روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی در آموزش وجود دارد که ممکن است از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت باشد و شما هیچ مدیر آینده‌نگری را نمی‌توانید پیدا کنید که به موضوع آموزش توجه نکرده باشد.

شفیع‌زاده ادامه داد: ما باید همچنان اقدامات قوی‌تری در حوزه آموزش انجام دهیم و اطمینان داشته باشیم که کارکنان واحدهای مختلف متناسب با نیاز شغلی از تخصص و مهارت برخوردار شوند. آموزش و بهره‌وری ارتباط نزدیکی با هم دارند چرا که انتقال و توسعه مهارت‌ها از طریق آموزش انجام می‌شود. لذا آموزش با توسعه یافتگی و متعالی شدن سازمان‌ها مرتبط است و جزو لاینفک سازمان‌های توسعه یافته و پیشرو است.

مدیرعامل بانک دی ارزیابان حاضر در جلسه را مورد خطاب قرار داد و گفت: از ارزیابان می‌خواهم که سخت بگیرند، ما نمی‌خواهیم خودمان را فریب دهیم و فقط شعار بدهیم. ما می خواهیم پیشرفت کنیم و اگر خود را در معرض ارزیابی قرار می‌دهیم به این دلیل است می‌خواهیم دیگران ما را بسنجند. اگر ارزیابی سختگیرانه باشد باعث می‌شود جزئیات را ببینیم و از مسائل آسان عبور نکنیم.

در ادامه این مراسم مجتبی حیدری ـ معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت بانک دی ـ با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجام شده در حوزه آموزش اظهار کرد: نگاه بانک دی به آموزش کارکنان از بدو استخدام شروع می‌شود و در طول دوران کاری همچنان ادامه می‌یابد. حتی در زمینه تجهیزات و فضای آموزشی نیز ساختمان مجزایی تهیه شده تا برگزاری دوره‌ها هم با احترام همراه باشد و هم در شان نام بانک دی باشد.

وی با تاکید بر اینکه آموزشی که در بانک دی به کارکنان ارائه می‌شود متفاوت از سایر سازمان‌هاست، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اصلی دوره‌های آموزشی در بانک دی بستر الکترونیکی آن است که همکاران پس از نیازسنجی و ارائه درخواست دوره‌های مرتبط را می‌گذرانند.

به گفته وی وجود برنامه مدون سالانه آموزشی، دوره‌های تخصصی مورد نیاز، انجام آموزش‌ غیر حضوری(LMS) و موارد متعدد دیگر از جمله ویژگی‌های خاص بانک دی در حوزه آموزش است. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  16