مدیر عامل بیمه ما: پرتفوی “ما” تمیز است

بیمه گران در نسخه دوم بازار یابی در جا می زنند

ترکیب پرتفوی شرکت گویای آن است که پرتفوی “ما” تمیز است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز،مجید صفدری ، مدیر عامل بیمه ما امروز طی یک نشست خبری به بررسی چالش های صنعت بیمه و برنامه ها و استراتژیهای بیمه ما پرداخت.

صفدری در پاسخ به سوال خبرنگار ریسک نیوز مبنی برنامه های بیمه در راستای تکمیل زنجیره خدمات بانک ملت به عنوان سهامدار عمده این شرکت بیمه ای و چرخه شکل  گیری بانک بیمه ها ” bancassurance ” در ایران اذعان داشت: پدیده فروش متقاطع در ایران پدیده ای نوپاست ، و اینکه مشتری بتواند در حین مراجعه به بانک نیازهای بیمه ای خود را نیز برآورده سازد.

وی افزود: شرکت سهامی بیمه ما در راستای شکل گیری و تکمیل زنجیره خدمات خود با بانک ملت که سهامدار عمده آن محسوب می شود ، برنامه ای را در حال آماده سازی داردچرا که پدیده بانک بیمه در راستای ایجاد ارزش آفرینی برای مشتریان است.

به گفته وی پیش ازین حدود 176 میز بیمه ای و تعدادی باجه فعال شد که در این راستا قرار است بر اساس یک فرایند مشخص و مدونی فروش بیمه نامه در این راستا صورت گیرد و جهت فروش متقاطع تیمی از دانشگاه را برون سپاری کردیم تا با تلفیق دانش و تجربه برنامه مدونی را تدوین کنند تا در مسیر  ارزش آفرینی حرکت کند.

وی علاوه بر این در پاسخ به سوال دیگر ریسک نیوز مبنی بر هشدار رییس کل بر شکل گیری پدیده ذینفع واحد در شرکتهای بیمه که در عین برخی مزایا ، معایبی به دنبال دارد به طوری که سهامدار عمده عملا مدیریت شرکت را در اختیار می گیرد و این امر برخی ریسک ها را در شرکت بالا می برد از جمله ریسک برخی سرمایه گذاری ها و یا تغییرات مدیریتی اذعان داشت :همانطور که اشاره کردید ذینفع واحد معایب و مزایایی دارد که از جمله مزایا شاید این باشد که چند دستگی در هیات مدیره کاسته می شود بنابراین باید دید معایبش بیشتر است یا مزایایش .

وی با بیان اینکه  ذینفع واحد به تصمیم گیری منسجم و سرمایه گذاری واحد در شرکت می انجامد ، گفت :  یکی از معضلات وجود چند ذینفع در هیات مدیره ایجاد چند دستگی است و متاسفانه در شرکتهایی که در هیات مدیره چند دستگی وجود دارد کل سازمان دچار آسیب می شود.

وی البته بر این نکته نیز تاکید کرد و گفت : تامین سرمایه در شرکتهای دارای ذینفع واحد آسان تر صورت می گیرد.

حساب بیمه ها ی عمر از سایر رشته ها تفکیک شد

صفدری در ادامه با اشاره به رشد فروش بیمه نامه های عمر در بیمه ما تاکید کرد: حساب بیمه هاعمر از سایر رشته ها در شرکت بیمه ما تفکیک شده است .

وی افزود :نسبت به ده ماهه سال گذشته 35.2 درصد رشد حق بیمه را تجربه کرده است و نسبت خسارت نیز تغییری چندانی نداشته و به 32 درصد رسیده است.
وی اذعان داشت : سال گذشته سهم بازار بیمه ما 1.7 درصد بوده که بدون تردید افزایش سهم بازار را با جذب مشتریان جدید و نه با کسب پرتفوی به هر قیمتی دنبال خواهیم کرد.

صفدری در عین حال به افزایش سهم بازار بدون دامپینگ اشاره کرد و خاطر نشان ساخت سهم بانک ملت از پرتفوی شرکت بیمه ما 23.5 درصد است و الباقی مشتریان غیر بانکی هستند پس تاکید می کنم بیمه ما کپتیو نیست.

مدیر عامل بیمه در ادامه بانک ملت را ابرقدرت نظام بانکی خواند و تاکید داشت : این بانک حتی یک ریال هم به بانک مرکزی بدهکار نیست وتنها بانکی است که بالاترین منابع ارزی کشور را د راختیار دارد.

وی به سهم رشته های مختلف بیمه ای از مجموع پرتفوی شرکت بیمه ما اشاره کرد و یاداور شد : اتش سوزی ، 15.2 درصد ، بدنه 8.32 ، ثالث 18.39 ، حوادث 2.3 و عمر زمانی 10.87 ، مسوولیت 5.86  و درمان4.92 درصد کل پرتفوی را تشکیل می دهد.

صفدری در عین حال به این نکته نیز اشاره کرد که سهم بیمه ثالث و در مان  از کل پرتفوی شرکت از افتخارات صنعت بیمه است و به جرات می گویم که هیچ شرکت بیمه ای چنین آماری ندارد .

به گفته  صفدری ترکیب پرتفوی شرکت گویای آن است که پرتفوی “ما” تمیز است.

مدیر عامل بیمه ما همچنین تاکید کرد : سهام بیمه ما از پرفروش ترین سهام شرکتهای بورسی محسوب می شود  سهم این شرکت امروز 243 تومان خریدو فروش شد و تا پایان سال نیز سرمایه شرکت به 400 میلیارد تومان خواهد رسید.

صفدری در طی این نشست همچنین به سند برنامه چشم انداز و افق 1404 نیزاشاره کرد و گفت : تا پایان سال 1404 ضریب نفوذ بیمه باید به 7.5 درصد برسد این در حالی است در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه بین 1.8 تا 1.9 دهم درصد است .

یه گفته وی برای نیل به اهداف پیش بینی شده نیازمند عزم 30 شرکت بیمه ای و نهاد ناظر بیمه ای است .

بیمه گران در نسخه دوم بازار یابی در جا می زنند

وی سه ضله پرسنل ، سهامدار و مشتری را مهمترین اضلاع عملیات بیمه گری برخواند و عنوان کرد: رابطه پرسنل و سهامدار تحت عنوان بازار یابی داخلی مطرح می شود به طوریکه پرسنل دارایی های اولیه یک شرکت بیمه ای محسوب می شود و از انجا که بیمه گری عملیات پیچیده ای است ، غنی سازی شغلی ، آموزش و امنیت شغلی باید مودر توجه واقع شود در حالیکه متاسفانه امنیت و غنی سازی شغلی در صنعت مغفول واقع شده است.

صفدری ضلع دوم این مثلث را رابطه سازمان و مشتری قلمداد کرد و اذعان داشت: در اینجا بازاریابی خارجی مطرح می وشود که با کمال تاسف صنعت بیمه در بازار یابی همچنان بسیار عقب افتاده است و در نسخه دوم جهان که عملا منسوخ شده است ؛ در جا می زند در حالیکه زمان ان فرا رسیده که به سوی نسخه سوم بازار یابی حرکت کنیم یعنی ارتباط با روح و جان مشتری.

وی در ادامه از رابطه پرسنل و مشتریان به عنوان ضلع دیگر این مثلث متساوی الاضلاع نام بردو تصریح کرد : اینجاست که بازار یابی تعاملی یا رابطه ای مطرح می شود .

صفدری در عین حال این نکته را نیز یاد اور شد که در صنعت بیمه طبقه بندی مشتریان نداریم این در حالی است که رنکینگ مشتریان به نحوه خدمات دهی به انها کمک می کند.

فقدان امنیت در طراحی محصولات بیمه ای

صفدری از کپی برداری تفکرات و ایده های یک شرکت توسط شرکت دیگر گفت: نبودن امنیت طراحی محصول یکی از معضلات فعلی شرکتهای بیمه است.

مدیرعامل بیمه ما با انتقاد از کپی سایر شرکت ها از بیمه تروریسم بیمه ما افزود که این پروژه یکی از دستاوردهای بیمه ما بوده است که سایر شرکت ها به راحتی تفکر بیمه ما را کپی کرده و متعلق به خود می دانند.

به مشتریان سربی خدمات نمی دهیم

مدیر عامل بیمه متذکر شد : این طبقه بندی در بیمه ما صورت گرفته به طوریکه به مشتریام سربی به هبچ عنوان خدمت ارایه نمی دهیم ، مشتریان اهنی باید اصلاحی د رخود صورت دهند و مشتریان پلاتینی و طلایی از خدمات ما به طور کامل بهرمند می شوند.

وی همچنین تصریح کرد : بیمه ما  فروش انواع بیمه نامه های نفت و گاز و میعانات انرژی را در دستور کار قرار داده که درین زمینه بازاریابی هایی نیز انجام شده است .

صفدری در ادامه افزایش فروش بیمه نامه های مسوولیت را نیز از استراتژهای بیمه ما بر خواند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  40