پنجره ای جدید برای رصد اجرام آسمانی نصب شد

ناسا دومین آینه «تلکسوپ فضایی جیمز وب» را نصب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، سازمان ناسا در مرکز فضایی «Goddard Space Flight» دومین آینه «تلسکوپ فضایی جیممز وب» را با موفقیت نصب کرد. این تلسکوپ پیشرفته ترین تلسکوپ فضایی است که تا کنون به دست بشر ساخته شده است و می تواند پنجره ای جدید برای رصد اجرام آسمانی باشد. قطر نخستین آینه ای که بر روی این تلسکوپ نصب شد، تقریبا سه برابر بزرگتر از تلسکوپ هابل است و بر خلاف تلسکوپ هابل نور زیادی در آن متمرکز می شود.  این در حالی است که تلسکوپ هابل از ۱۸ آینه کوچک تشکیل شده و مجموعا سطح آن ۶.۵ متر است.

نصب آینه دوم این امکان را مهیا می کند که نور های موجود در آینه اول را به یکسری ابزار علمی که در پشت آینه دوم قرار گرفته است منعکس کند.

آینه دوم محدب و از موادی به نام بریلیم ساخته شده و لایه نازکی از طلا آن را در بر گرفته است تا انعکاس نور مادون قرمز را در آن افزایش دهد.

این آینه ها در شرایط خاصی تولید شده اند که در مقابل جو خارج زمین و سرمای شدید مقاوم و ضریب انحراف آنها یک ده هزارم موی انسان است.

مجموع آینه اول و دوم تلسکوپ هابل ۱۳ متر است این درحالی است که آینه اول تلسکوپ جیمز وب ۲۲ متر و آینه دوم آن ۷.۶ متر می باشد.

قرار است تسلکوپ فضایی جیمز وب در سال ۲۰۱۸ میلادی به فضا پرتاب شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  56