غرضی: از کسانی که برایم جوک ساختند تشکر می‌کنم

محمد غرضی که نه در انتخابات ریاست جمهوری رای آورد و نه به عنوان نماینده تهران در مجلس دهم برگزیده شد، معتقد است که مردم حق دارند درباره سیاستمداران جوک بسازند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ااز خبرآنلاین، اوبا بیان اینکه مردم حق دارند نسبت به سیاست مداران یا نسبت به کسانی که خودشان را کاندیدh می‌کنند حرف بزنند و حتی جوک بسازند، اظهار داشت: در برهه انتخابات ریاست جمهوری92،  حرف هایی که من می‌زدم باعث تعجب بسیاریاز افراد می‌شد. اما الان بعد از حدود سه سال همه می‌دانند که آن حرفها، حرفهای درستو نیاز اجتماع بوده است و من هم از همه افرادی که لطیفه گفتند و شوخی کردند، تشکر می‌کنم.

ویژه نامه نوروزی شرق،در ابتکاری سوالات مردم از غرضی را با او در میان گذاشته است. بخش‎هایی از گفت وگوی سیدمحمد غرضی با این ویژه نامه را در ادامه بخوانید:

** اینکه یک دولتی هزینه‌هایخودش را به قیمت ایجاد تورم پرداخت کند کار حرامی‌ است. روش من در اداره کشور این استکه بگویم همه طلبکار دولت هستند به شرطی که ارزش واقعی پول را باز پس گیرند. کارهاییکه دولت‌های گذشته کردند کارهایی غیر شرعی است. به جای اینکه بدهی‌شان را به دلار هزارتومان بپردازند به دلار سه‌هزار تومان پرداختند.

**در طول حدود 3 سال گذشتهاقدامات دولت در زمینه کاهش نرخ تورم و برقراری ثبات در فضای اقتصادی کشور قابل توجهبوده و امیدواریم با اتخاذ سیاست های مناسب و تاثیرگذار قدرت خرید مردم در جامعه افزایشیابد. در حالی که تورم در کشور تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری روند صعودی داشت همزمانبا تشکیل دولت یازدهم مقابله با این پدیده در دستور کار تیم اقتصادی دولت قرار گرفتو از همان ماه های نخست نیز مسیر حرکتی تورم در اقتصاد تغییر کرد. دولت یازدهم در حالیفعالیت خود را آغاز کرد که نوسان های قیمتی فراوانی در بازارهای اقتصادی وجود داشتو همین موضوع باعث افزایش بی رویه نرخ تورم شده بود. اما با اتخاذ سیاست های اقتصادیمناسب امروز نوسان ها کاهش یافته و نرخ تورم نیز در مسیر نزولی قرار گرفته است.

** در فيلم دوم تبليغاتي منهم فردي به من گفت ستاد داريد گفتم نه. گفت چرا گفتم جنگ صفين را چه كسي بر هم زد.مگر مالك اشتر نگفت من تا 2 ساعت ديگر معاويه را كت بسته مي‌‌آورم، حضرت امير فرمودزماني كه تو بيايي ديگر من نيستم. چه كسي بر هم زد؟ ستاد. بعد گفتم حالا من يك سوالاز تو مي‌‌پرسم. چه كسي سجاده را از زير پاي امام حسن(ع) كشيد؟ گفت نمي‌‌دانم. گفتممن مي‌‌دانم، ستادش. حالا اين‌ها را نخواستم آنجا بگويم اما به شما مي‌‌گويم. چه كسيشهيد بهشتي را كشت؟ 72نفر را مفتي داديم دم تيغ. حالا شما بگو شهيد. من هم مي‌‌گويمشهيد.اما مفت‌ آنها را از دست داديم. چيزي گيرمان نيامد. ما در فرهنگ‌مان چيزي هستكه دوست داريم حاكم همواره مقاومت كند. خدا صدام را لعنت كند كه فرار كرد و كشته شداما قذافي ايستاد و كشته شد. خب قذافي به درد حكومت مي‌‌خورد.

**43سال کارمند و حقوق بگیر بودمو پس از آن بازنشسته شدم. نه صنعتگرم نه هیچ کار خاص دیگر. برکت خدا به اندازه کافیهست که امرار معاش کنم و هم اکنون با حقوق بازنشستگی زندگی می‌کنم. فرزندانم همگی شاغلو مهندس هستند. اما به هر حال قطعا ثروتمند محسوب نمی شوم.

** همان سال 92 و در میانهانتخابات از من پرسیدند به نفع چه کسی کنار می‌روی و من گفتم من دراین بزرگانی که دراین مناظرات نشستند نفعی نمی بینم که بخواهم به سود هیچ‌کدامشان کنار بروم.

**من همیشه نسبت به دولت هاییکه تورم زا بودند منتقد هستم. در دولت آقای هاشمی نیز همیشه خدمت ایشان گفته بودم کهاین توسعه شما با تورم همراه خواهد بود. من همراه با انقلاب بودم نه همراه با مدیریت‌ها.همانطور که در مناظرات انتخاباتی سال 92 گفته بودم من توسعه سیاسی را برای جامعه واجبمی دانم  و تمرکز قدرت سیاسی را بر خلاف توسعهاجتماعی می‌دانم و چون این دولت ها همیشه به صورت گروه های سیاسی آمده اند و من بهتمام این سیاست ها معترض بودم.

**{در پاسخ به اینکه چرا دربزنگاه‌های مهم مانند سال 76 ، 84 و 88 هیچ موضعی نگرفتید؟} به دلیل اینکه مواضعی کهمن داشتم مورد قبول قدرت سیاسی حاکم نبود. من برای اینکه حرفهایم را بگویم اقدام کردمولی موانعی پیش رو بود که ترجیح دادم وارد نشوم. مثلا فرض کنید که من در سال 76 توسعهضد تورم را پیشنهاد می کردم کمااینکه این کار انجام شده بود و در سال 84 من توسعه سیاسیرا اظهار می‌کردم قعطا نظر من جایگاه مهمی در جامعه پیدا نمی کرد. پس تا به امروز صبرکردم تا مطالبم جایگاهی در جامعه پیدا کند و مورد اعتراض قرار نگیرد.

**{درپاسخ به اینکه چرا در مواردی که مربوط به حقوق شهروندی و دموکراسی است مانند توقیفمطبوعات، انحلال احزاب و برگزاری تجمعات قانونی و ..هیچ موضع گیری ای نداشتید؟} زیراکسانی که این ادعاها را می‌کردند عقبه اجتماعی ندارند و چون من مطمئن بودم این کارهابدون عقبه اجتماعی به نتیجه نخواهد رسید، خودم را دچار مشکلی که قابل حل نیست نمی‌کردم.جریان سیاسی که من دنبال می‌کنم بر این پایه است که عقبه اجتماعی‌اش وصل به قاعده جامعهباشد و انرژی سیاسی  جامعه را هدر ندهد. تازمانی که سیاست مدار عقبه اجتماعی مطمئن و توانمندی نداشته باشد موفق نخواهد شد. دیدیمکه در تمام این سالها حرف این عزیزان هم به کرسی ننشست و در بعضی از مواقع به شدت انرژیسیاسی جامعه را از بین برد . مثل سال 78 یا سال 88.

**من تشکیل دهنده سپاه هستمو خودم مجوز تشکیل سپاه را از امام گرفتم و بعد قدرت سیاسی به اتفاق آرا بنده را ردکرد. دقیقا زمانی که شورای انقلاب دستور بر اجرا کردن فرمایشات امام را داشتند، حتییک نفر در شورای انقلاب با اینکه من فرمانده سپاه شوم موافقت نکرد. بدین دلیل که شورایانقلاب بنده را فردی سیاستمدار می دانست و می گفتند نباید فردی سیاسی مانند غرضی برتارک سپاه بنشیند. من بر این باورم که بایستی سپاه بدون دریافت امتیاز در جامعه زندگیکند. سپاهی که امتیاز طلب شود دچار مشکلات می شود.

** آقای احمدی نژاد توانایینگهداری قدرت سیاسی که به ایشان محول گردیده بود را نداشت و در آخرهم تمام دوستان خودرا به دشمن تبدیل کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  6  =  8