فیس بوک وارد بازی کیف پول موبایلی می شود

فورستر پیش بینی کرد: رشد 142 میلیارد دلاری بازار پرداخت های موبایلی تا 2019

شرکت فیس بوک اعلام کرد قصد دارد این پیام رسان را به بازار تبدیل کند و قابلیتی جدید به اپلیکیشن اضافه کند که مشتریان بتوانند پرداخت های درون فروشگاهی را از طریق فیس بوک انجام دهند.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک – سمانه سمیعی – بعضی از این عملیاتی که در آخرین نسخه نرم افزار پیام‌رسان فیس بوک قرار گرفته است عبارتند از: «پرداخت شخصی»، «پرداخت مستقیم در پیام‌رسان» و «بدون نیاز به وجه نقد». این شرکت درباره این که این قابلیت ها به عرصه پرداخت وارد می شوند یا خیر تمایل به اظهار نظر ندارد.

پیش از این، پیام‌رسان فیس بوک در ماه مارس 2015، قابلیتی راه اندازی کرد که کاربران بتوانند در روشی مشابه به پی پال و Venture، به مخاطبان گوشی خود وجه مورد نظر را ارسال کنند. این اپلیکیشن امکان پرداخت با کارت های اعتباری را به دلیل کارمزد پردازش تراکنش، برای کاربران فراهم نکرده است.

درصورتی که این قابلیت جدید راه اندازی شود، این اپلیکیشن نیز به رقابت با اپل، پی پال، گوگل و سامسونگ بر می خیزد که از سال 2011 در فضای پرداخت رقابت می کنند. با این حال، این تنها مانعی نیست که راه اندازی قابلیت جدید فیس‌بوک با آن روبرو خواهد بود.

فیس بوک به همکاری مؤسسات مالی برای ایجاد زیرساخت مناسب برای مدیریت تراکنش ها نیز نیازمند است.

به گزارش شرکت تحقیقاتی فورستر؛ انتظار می رود بازار پرداخت های موبایلی رشد سریعی داشته باشد و تا سال 2019 به 142 میلیارد دلار آمریکا برسد. 

یکی از مهمترین عوامل رشد این بازار، پذیرش مصرف کنندگان است و تمایلی که بخش های تجاری در پیاده سازی راهکارهای پرداخت موبایلی نشان می دهند نیز مؤثر خواهد بود.

با در نظر گرفتن این روند، فیس بوک قصد دارد حوزه فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهد و تا زمانی که این سرویس در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد، باید زمان صرف شود.

منبع:  thepaypers

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄  48  =