سومین نشست کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه برگزار می شود

سومین نشست کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه در مسکو با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه جمعی از روسای شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و مدیران ارشد حوزه علم و فناوری کشور،  عصر دیروز  دوشنبه، دهم خردادماه عازم مسکو پایتخت فدراسیون روسیه شد.

وی با بیان اینکه قرار است سومین نشست کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه برگزار شود و معاون علمی و فناوری با روسای شرکت های دانش بنیان و مدیران ارشد حوزه علم و فناوری کشور، حضور یابند، ادامه داد: معاون علمی و فناوری، ریاست طرف ایرانی در این کمیسیون را برعهده دارد و «دیمیتری راگوزین» معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه نیز رئیس طرف روس خواهد بود.

کرمی افزود: در این سفر، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیات همراه، از مراکز دانشگاهی، علمی و فناوری روسیه بازدید می کنند؛ در ادامه نیز نشست های مختلفی بین کارگروه های مشترک کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه که در سفر قبلی تشکیل شده است، برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: دیگر برنامه های سفر هیات ایرانی به مسکو، دیدار معاون علمی و فناوری و «آندری فورسینکو» دستیار ویژه ولادیمیر پوتین در حوزه علم و فناوری خواهد بود.

به گفته کرمی، با توجه به برنامه ریزی هایی که توسط طرفین ایرانی و روسیه طی دو سال گذشته صورت گرفته است، نزدیک به ۴۰ پروژه در زمینه های مختلف از جمله نانو، بیو، تجهیزات پزشکی، درمان بیماری های صعب العلاج، علوم شناختی، همکاری های دانشگاهی و همکاری شرکت های دانش بنیان پیگیری می شود.

وی گفت” همچنین حوزه های دیگر نیز که در حال مذاکره و پیگیری است در سومین نشست کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه و کارگروه های ذیربط که ۶ کارگروه را شامل می شود، بررسی و درباره آنها تصمیم گیری خواهد شد./ به نقل از مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  2