تایلند قوانین نظارتی فینتک را وضع می کند

بانک مرکزی تایلند از بخش های مختلف فینتک کشور دعوت کرده است؛ به منظور جلوگیری از مخاطرات سیستماتیک و حمایت از مصرف کنندگان، قوانین نظارتی بیشتری تدوین کنند.

بانک مرکزی تایلند از بخش های مختلف فینتک کشور دعوت کردهاست؛ به منظور جلوگیری از مخاطرات سیستماتیک و حمایت از مصرف کنندگان، قوانیننظارتی بیشتری تدوین کنند.

وراتای سانتی پراباب، رئیس بانک تایلند در این باره گفت: « کلیهکسب و کارهایی که از فینتک استفاده می کنند باید تحت قوانین نظارتی فعالیت کنند.»به عنوان قدم اول برای ساختن یک چارچوب نظارتی مشخص در حوزه فینتک، دولت از شرکتهای فعال در حوزه فینتک برای ثبت مشخصات در بانک مرکزی دعوت به عمل آورده است.

وی هم چنین، انتظار دارد سیستم پرداخت PaymentSystem Act نیز بزودی پیادهسازی شود. این سیستم در حال حاضر، منتظر تایید نهایی دولت تایلند است. سیستم The Act تراکنش های الکترونیکی را مدیریت می کند و کسب و کارهای مختلف میتوانند از طریق این سیستم، هویت مشتریان خود را تایید اعتبار کنند و به عنوان یکاستاندارد جدید پرداخت از کد پاسخ سریع (Quick Response Code) استفاده نمایند.

پروپوزال های ارائه شده از سوی بانک مرکزی به فینتک ها بهمنظور مقابله با مخاطرات صورت گرفته است. اعطاکنندگان وام های P2P می توانند به عضویت اداره ملی اعتبارات (National CreditBureau) درآیند تا بتوانند داده هایاعتباری مصرف کنندگان و قوانین سرمایه گذاری آن ها را مدیریت کرده و سرمایه گذاری هایمؤسسات مالی در حوزه فینتک به راحتی تحت قوانین نظارتی فعالیت کند.

بانک مرکزی، اعلام کرده که هر قانون جدیدی که تصویب می شود،به نحوی سختگیرانه نخواهد بود که مانع نوآوری های این حوزه شود. بلکه هدف این استکه محیط مناسب و امنی برای انجام آزمایش های نوآوری در حوزه فینتک فراهم آید.

نشانه ای از رشد نرخ نفوذ سرویس های بانکداری دیجیتال درتایلند این است که درخواست های متعددی از سوی بانک های تجاری این کشور مبنی بربسته شدن شعب بانکی به بانک مرکزی رسیده است. این اولین سالی است که بانک مرکزی باچنین درخواست هایی روبرو شده است.

سانتی پراباب در این باره گفت: « این موضوع بر چگونگیفعالیت مؤسسات مالی منعکس می شود و بدون شک نقش مهمی در کاهش هزینه های عملیات وتکنولوژی ها خواهد داشت.»

 

منبع: https://www.finextra.com/newsarticle/29212/thailand-considers-fintech-regulation/payments

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =