خریدهای آنلاین و نشت داده دو عامل اصلی افزایش تقلب/هکرها ۱۸ درصد بیشتر کلاه برداشتند

در سال گذشته میلادی، زیان های حاصل از تقلب در کارت ها در انگلستان 18 درصد افزایش یافته و این رشد بیشترین میزان در بین کشورهای اروپایی است. خریدهای آنلاین و نشت داده ها دو عامل اصلی افزایش موارد تقلب های مالی از سوی هکرها هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک داده های منتشر شده از سوی موسسه فیکو نشان می دهد بخشی بزرگ از رشد 18 درصدی زیان ها، در تراکنش های آنلاین رخ می دهد و در آن، ده ها میلیون پوند به صاحبان کارت ها زیان وارد می شود. در روش بدون کارت یا CNP فرصت های مناسبی برای دریافت اطلاعات حساب ها از سوی هکرها ایجاد می شود. 75 درصد افزایش زیان صاحبان کارت که معادل 66.7 میلیون پوند است در تراکنش های آنلاین و 43.4 میلیون پوند در تراکنش های تجارت الکترونیک رخ داده است.

43 درصد کل زیان های حاصل از تقلب با کارت در 19 کشور اروپایی مورد بررسی، در انگلستان مشاهده شده است. پس از این کشور، یونان، دانمارک، فرانسه و روسیه قرار دارند. در کل اروپا میزان تقبل ها افزایش یافته است.

طی سال های 2010 تا 2015 سهم زیان ها در تراکنش ها با کارت از کل پرداخت ها با این روش در اروپا، از 0.08 درصد به 0.06 درصد کاهش یافته و این امر نشان می دهد امنیت پرداخت های کارتی بیشتر شده است اما مارتین وارویک، مشاور در بخش امنیت پرداخت ها در موسسه فیکو می گوید، اخیرا بر موارد حملات هکرها در پرداخت های آنلاین افزوده شده است.

وی می افزاید، “دارندگان کارت توقعات متعددی دارند و بانک ها و ارائه کنندگان خدمات پرداخت آنلاین تلاش می کنند مصرف کنندگان را از تازه ترین روش های هکرها مطلع کنند. اما بانک ها مایل نیستند بدون جهت در روند خریدهای اینترنتی مصرف کنندگان مداخله کنند. از سال 2007 تاکنون میزان خریدهای اینترنتی در انگلستان چهار برابر شده و به همین دلیل، این روش پرداخت فرصتی بزرگ برای هکرها فراهم کرده است.”
در حال حاضر هکرها بر تراکنش های بدون کارت یا آنلاین تمرکز کرده اند و دارندگان کارت باید مراقب هر گونه رفتارهای مشکوک در سایت های فروش آنلاین باشند.

ترجمه از گروه ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترنیک- احسان آذری نیا

منبع:
https://www.finextra.com/newsarticle/29261/online-shopping-fuels-sharp-rise-in-uk-card-fraud

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  18