تکانه بازار بعد از سقوط طلا

دیروز سقوط بزرگ طلا رخ داد. اونس جهانی طلا در ساعت شش به وقت تهران بر هزارو ٢٨٣ دلار ریخت که در مقایسه با روز قبل به وقت تهران حدود ٢٩ دلار کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کارشناسان معتقدند قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی تحت‌تأثیر انتشار آمارهای امیدوارکننده و مثبت اقتصادی در آمریکا با کاهش شدیدی روبه‌رو شده و به پایین‌ترین سطح در سه‌ماه‌ونیم اخیر رسیده است. به گزارش طلا به نقل از کیتکو، به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین‌المللی به‌خصوص پوند انگلیس پس از انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا تأثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا داشته است. کاهش قیمت طلا در شرایطی است که نگرانی‌ها نسبت به اوضاع دویچه بانک کاهش یافته و بازارهای چین نیز به علت جشن روز ملی این کشور در روزهای آینده تعطیل خواهد بود. بانک مرکزی استرالیا نیز تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. کاهش ارزش ین ژاپن نیز موجب شده است تا شاخص سهام در بازارهای آسیایی افزایش یابد.

اظهارات اخیر ترزا می‌، نخست‌وزیر بریتانیا، درباره آغاز روند مذاکرات برگزیت تا مارس ٢٠١٧ میلادی موجب شده تا ارزش پوند در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح در ٣١ سال اخیر برسد. ارزش پوند از ٢٣ ژوئن که همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برگزار شده، بیش از ١٥ درصد کاهش داشته است. بهبود اوضاع بخش صنعت آمریکا در ماه گذشته تأثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است. آمارهای اقتصادی آمریکا می‌تواند تأثیر زیادی بر تصمیم فدرال‌رزرو برای افزایش نرخ بهره در نشست‌های آتی داشته باشد. فدرال‌رزرو تا پایان امسال دو نشست در ماه‌های نوامبر و دسامبر خواهد داشت. بعید به نظر می‌رسد که با توجه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، فدرال‌رزرو بخواهد در نشست نوامبر نرخ بهره را تغییر دهد. تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت ابتدا هزارو ٣٠٠ دلار خواهد بود و در صورت شکسته‌شدن این سطح قیمت طلا تا هزارو ٣٠٩ دلار افزایش خواهد یافت. سطح حمایتی قیمت طلا نیز در کوتاه‌مدت ابتدا هزارو ٢٩١ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا هزارو ٢٨٥ دلار کاهش خواهد داشت. بعد از افت قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی، بازار تهران هم تحت‌تأثیر این تکانه‌ها با افت قیمت مواجه شد. هریک از سکه‌های تمام ١٤هزار تومان افت ارزش را تجربه کردند. باوجوداین در صورت ادامه روند موجود، امروز نیز شاهد ریزش بیشتر قیمت‌ها  در بازار تهران و سایر نقاط کشور خواهیم بود. بازار ارز هم کم‌نوسان و مانند گذشته در حرکت است.
منبع:شرق

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  90