اقتصاد مقاومتی یک مساله شناسی هوشمندانه است

مدیرعامل موسسه اعتبار کوثر

باید فرهنگ مساله یابی و مساله شناسی را در تمام ارکان مدیریتی کشور گسترش داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عیسی رضایی، مدیرعامل موسسه اعتبار کوثر با اعلام مطلب بالا گفت: زمانی که سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، نه تنها کارشناسان داخلی، بلکه بسیاری از ناظران بین المللی طرح چنین موضوعی را در سپهر مدیریت کلان جمهوری اسلامی ایران به مثابه آغاز یک جهش بزرگ قلمداد کردند.

مدیر عامل موسسه اعتبار کوثر با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری(حفظه الله)گفت: درست از زمانی که روابط غیرعادی اقتصادی قدرت های بزرگ دنیا علیه ایران شکل گرفت و آنها تلاش می کردند تا از هر طریقی ایران را در تنگنا قرار دهند، با یک مساله بزرگ مواجه شدیم. مساله این بود که آیا می توان همواره به خارج از مرزها متکی بود؟ آیا در صورت بروز شرایط سخت و دشوار می توانیم با تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی بر مشکلات فائق آییم؟ این سوالات و دهها سوال دیگر از جمله مسائلی بودند که ذهن ها را در گیر خود کرده بود و همزمان فشارهای غرب بیشتر و بیشتر می شد. اگرچه جمهوری اسلامی ایران در شرایطی به مراتب سخت تر سربلند از آزمون ها بیرون آمده، اما وقت آن رسیده بود تا در عرصه کلان مدیریت کشور طرحی نو دراندازد.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر افزود: وقتی موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شد، شاید بسیاری از ذهن ها مستقیم موضوعاتی مانند صرفه جویی و غیره را نشانه می رفت، غافل از اینکه این موضوع یک اصل کلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود. به عبارتی شکل گیری مقوله اقتصاد مقاومتی ناشی از یک مساله شناسی صحیح و هوشمندانه بود که تا پیش از آن کمتر مورد توجه قرار گرفته بود. از این رو مساله شناسی مدبرانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی نه تنها فضای داخلی کشور بلکه بسیاری از عرصه های جهانی را تحت تاثیر قرار داده و فصل جدیدی را در عرصه مدیریت کشور رقم زده است.

عیسی رضایی تأکید کرد: بنابراین باید توجه داشت که مسأله شناسی از یک خانواده کوچک گرفته تا یک کشور و حتی در سطوح جهانی حائز اهمیت است. در چنین شرایطی اگر قرار است دغدغه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به عنوان یک مساله کلان مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر خاطر نشان ساخت: باید فرهنگ مساله یابی و مساله شناسی را در تمام ارکان مدیریتی کشور گسترش داد. به عبارتی مساله شناسی یعنی آنکه از کنار بسیاری از موضوعات بی تفاوت عبور نکنیم و با تمرکز بر روی آن به شکل گیری یک رفتار صحیح کمک کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2