بانکها دارند تخلیه می شوند، عددها آدم را نگران می کند

سلیمی گفت:

در حال حاضر بانکها با مشکل کمبود منابع روبرو هستند،این درحالی است که برخی بانکها به سپرده ها سودهای بالا می دهند، باید از بانکها پرسید که چگونه سود 21 درصد به سپرده می دهند؟ معلوم است که جایی مشکل وجود دارد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران  گفت: پرداخت سود 27 درصد به سپرده ها با وجود کاهش منابع بانکی فاجعه اقتصادی به بار خواهد آورد.
بانکها دارند تخلیه می شوند، عددها آدم را نگران می کند.

سید حسین سلیمی با بیان اینکه 40 درصد وام هایی که بانکها پرداخت کرده اند، تمدید شده اند،اظهارداشت: کسانی که وام های صنعتی کوتاه مدت گرفتند و رفتند مواد اولیه خریدند الان تحت فشار هستند که این وام ها برگردانند در حالی که وضعیت تولید در کود است.

وی افزود: با افزایش رکود، تسهیلات اعطا شده قابل برگشت نیست در نتیجه میزان معوقات بالا رفته است.این سیکل سپرده گذار و تسهیلات گیرنده نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد.

سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر بانکها با مشکل کمبود منابع روبرو هستند،این درحالی است که برخی بانکها به سپرده ها سودهای بالا می دهند، باید از بانکها پرسید که چگونه سود 21 درصد به سپرده می دهند؟ معلوم است که جایی مشکل  وجود دارد .

نماینده اتاق بازرگانی در شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: بانکها برای تامین نیاز نقدینگی دست به چنین کار پرریسکی می زنند. اما این شیوه تاکی می تواند ادامه داشته باشد؟ قطعا به جایی می رسند که دیگه توانی برای این کاروجود نخواهد داشت.

سلیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از بانکها 27 درصد سود به سپرده ها می پردازد،عنوان کرد: اين شيوه را تا كجا مي شود ادامه داد؟ تا جایی که بانك غرق شود؟ آيا مي دانيد سود 27 درصد سود به سپرده ها چه فاجعه اقتصادی امكان دارد،اتفاق بيفتد.از آن سو بانک مرکزی می گوید ما جلوی این کار را می گیریم،اما کی؟ بانکها دارند تخلیه می شوند.این عددها آدم را نگران می کند.

منبع:بولتن

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =