شایعات “اپرداز” به نفع چه کسانی است؟

طی چند روز اخیر شایعاتی منفی و البته غیر منطقی به منظور افت قیمت و تشکیل صف های فروش برای سهم شرکت آتیه داده پرداز منتشر شده که به نظر می رسد با نیت خاصی از سوی برخی در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازار سرمایه تهران محل جذب شایعه های داغ بازارهای آزاد است، شایعه هایی که هر لحظه گریبان گیر گروه خاص یا نماد خاصی می شود، عموم این شایعات در راستای تشکیل صف های خرید و ترسیم آینده ای پر شکوه برای سهام است، طی چند روز اخیر اخبار عجیب و البته منفی حول محور یک نماد تازه وارد فرابورسی منتشر شده است، صحبت هایی که به نظر می رسد به منظور افت قیمتی آن آغاز شده، نماد ” اپرداز” ۱۲ مرداد ماه سال جاری در فرابورس ایران به میزان ۱۰ درصد از کل سهم عرضه اولیه و کشف قیمت شده است.

عرضه های اولیه معمولا با صف های طویل خرید همراه است و پس از مدتی تب داغ استقبال از آنها کم می شود، اما با توجه به اینکه این نماد یا همان شرکت آتیه داده پرداز در حال حاضر یکی از شرکت‌های سرویس دهنده ارسال و دریافت پیام کوتاه به ویژه سرویس‌های بانکی در کشور است همچنان با استقبال سهامداران رو به رو است.

شرکت آتیه داده پرداز که در گروه کسب و کارهای B۲B قرار دارد پس از عرضه سهامش در بازار فرابورس به عنوان شرکتی دانش بنیان این روزها در مقابل شایعاتی قرار گرفته که اگر چه توسط شرکت تکذیب شده و برررسی‌های راز پول هم حاکی از عدم صحت شایعات منتشر شده است ولی کماکان شایعات ادامه دارد، البته که بعید به نظر نمی رسد جریان سازی برخی اخبار با نیت های خاص در جهت ایجاد هیجان در بازار سهام بوده باشد.

مدیر عامل شرکت آتیه داده پرداز روز سه شنبه؛ ضمن تشریح آخرین وضعیت این سهم در بازار سرمایه گفت: هم اکنون ۲۱ درصد از کل سهام این شرکت میان حدود سه هزار شخص حقیقی و حقوقی داد و ستد می شود.

وی افزود: در عملکرد حسابرسی شده شش ماهه نخست امسال بیش از ۵۱ تومان از عایدی ۹۳ تومانی برآوردی شرکت در بودجه تعدیل شده محقق گشته و این در حالی است که پیش از این سود هر سهم پس از کسر مالیات به طور خالص مبلغ ۷۰ تومان پیش بینی شده بود.

مدیرعامل شرکت آتیه داده پرداز در ادامه به برخی شایعه سازی ها در خصوص ترکیب هیئت مدیره این شرکت و شائبه ارتباط با شبکه جاسوسی اشاره و تصریح کرد: این شایعات بی اساس و کذب محض بوده که با نگاهی به ترکیب سهامداران بالای یک درصد شرکت و همچنین اعضای هیئت مدیره در روزنامه رسمی و همچنین سامانه کدال به خوبی نشان دهنده عدم ارتباط برخی متهمان و یا اشخاص تحت تعقیب از سوی نهادهای نظارتی با این شرکت می باشد.

جلیلوند با تاکید بر اینکه سهامداران این شرکت نسبت به شایعات بی اساس مطرح شده بی اعتنا بوده و تنها از طریق مصاحبه های رسمی مدیرعامل و یا گزارش های منتشر شده در سامانه کدال تصمیم گیری کنند، اطمینان داد: شرکت دانش بنیان آتیه داده پرداز با قدمتی بالغ بر ۱۴ سال هم اکنون در جایگاه نخست بازار صنعت پیام کوتاه در ایران ایستاده و در راستای قانون و نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل بوده است.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =