سهل انگاری کاربر و کنجکاوی کارمند بانک پرونده جدیدی را رقم زد

رئیس پلیس فتا استان خوزستان مطرح کرد:

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: عدم دقت کاربر در حفظ و نگهداری تصاویر و اطلاعات شخصی در پی کنجاوی یک کارمند بانک باعث تشکیل یک پرونده در پلیس فتا شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ حسنوند با بیان این‌که هنوز هستند کاربرانی که توصیه‌های ساده ایمنی در خصوص نگهداری اطلاعات مهم و شخصی مثل تصاویر خصوصی را در گوشی‌های هوشمند خود رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: این امر باعث شده تا در هنگام نصب یک اپلیکیشن بانکی بر روی گوشی هوشمند تصاویر خصوصی آنها به سرقت رود.

وی در تشریح این پرونده افزود: خانم جوانی  به این پلیس فتا مراجعه و بيان داشته احدي از پرسنل بانک که مسئول نصب سامانه تلفن بانک بر روي موبايل مشتريان مي‌باشد پس از نصب سامانه مذکور و بدون اطلاع بنده اقدام به انتقال عکس‌هاي شخصي اينجان به بر روي تلفن همراه خود نموده است.

رئیس پلیس فتا خوزستان در ادامه گفت: پس از اخذ اظهارات شاکیه پرونده تشکيل گرديد و با بررسي‌هاي فنی به عمل آمده و نیز بررسی گوشی‌های موبایل طرفین توسط کارشناسان اين پليس مشخص گردید شخصي به هويت ی.ع. از طریق نرم‌افزار انتقال فایل موبایل اقدام به ارسال عکس‌های شخصی شاکیه بر روی گوشی خود نموده که در این راستا نامبرده احضار، در اين پليس حاضر و در مواجهه با مستندات پرونده به بزه انتصابي معترف و انگیزه ارتکاب جرم  را سرگرمی و کنجکاوی عنوان کرد که پس از تکمیل پرونده، متهم جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم قضایی روانه دادسرا گرديد.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: اینکه برخی کاربران گوشی‌های هوشمند خود را تبدیل به آلبوم عکس کرده‌اند و هرگونه تصاویر خصوصی خود را در آن ذخیره نموده‌اند خطرناک است چرا که در صورت به سرقت رفتن یا گم شدن گوشی و هر دلایل دیگر مثل بدافزارهای جاسوسی می‌تواند اطلاعات مهم و شخصی ما را در اختیار افرادی قرار دهد که بخواهند از آنها سوءاستفاده نمایند.

وی با بیان اینکه ذخیره کردن تصاویر شخصصی بر روی گوشی همراه به هیچ عنوان درست نیست، گفت: کابران گوشی‌های هوشمند باید بدانند که محل ذخیره کردن اطلاعات مهم و شخصی بر روی لوح فشرده یا حافظه های جانبی است که آنها نیز نباید در دسترس دیگران باشد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان گفت: پلیس‌ فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  8