چرا مجامع بانک‌ها دیرتر برگزار شد؟

مدل بازیگری بانک‌های ایرانی در مقابل بزرگان دنیا

یک کارشناس بازار سرمایه می گوید: زمان بر شدن برگزاری مجامع بانکی به دلیل مقدمه سازی بانک مرکزی برای حضور بانک ها در عرصه بین المللی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حمید محمدی گفت: الزام بانک مرکزی برای این که بانک ها صورت های مالی خود را بر اساس استانداردهای IFRS تنظیم کنند، به دلیل این است که بتوانند در تعاملات بانکی بین المللی حضور پررنگ تری داشته باشند.

محمدی به اقتصاد آنلاین اظهار داشت: در واقع هم اکنون هر بانک برای تعامل با سیستم بانکی بین الملی، موظف به رعایت استانداردهای بین المللی در این صنعت است. بنابراین جلب رضایت بانک جهانی برای قبول ورود بانک های ایرانی به عرصه بانکداری بین المللی مستلزم این است که این بانک های داخلی به رعایت موازین و استانداردهای بین المللی بپردازند.

وی افزود: برخی از مهم ترین این استانداردها، موازین مربوط به نسبت کفایت سرمایه، نحوه تولید صورت های ملی و همین طور میزان مطالبات معوق بانکی است که نباید از نسبت به سرمایه بانک، تجاوز داشته باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: به همین دلیل بانک مرکزی در وهله اول بانک ها را به این تغییرات فراخواند که اصلاح صورت های مالی بر اساس استانداردهای ifrs را انجام دهند. این موضوع باعث ایجاد تغییراتی در سیستم بانکی می شود، اما به دلیل ذات زمان بر بودن تغییرات در کشور، این مساله به خصوص در بانک های دولتی با تاخیر در حال انجام است. هرچند بانک های خصوصی با سهولت و سرعت بیشتری این کار را انجام داده اند و مجامع را برگزار کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  8