امیدواریم به زودی راه‌آهن ایران را به راه‌آهن عراق در بصره متصل کنیم

در حال تکمیل/ رئیس‌جمهور در جمع مردم کرج:

رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم به زودی بتوانیم راه‌آهن ایران را به راه‌آهن عراق در بصره متصل کنیم تا مردم بتوانند در ایام عاشورا و زیارتی به عتبات عالیات و به ویژه به کربلای معلی مشرف شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حجت‌الاسلام حسن روحانی در سخنرانی خود در جمع مردم استان البرز اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در ایامی که بوی عطر حسینی به مشام هم مردم ما می‌رسد میهمان دلاوران این خطه البرز قهرمان باشم. البرز استان جوان، جامعه البرز جامعه جوان و سرزمینی که سرزمین دلاوران در دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و امروز قهرمان و تلاشگران خطه آبادانی کشور است.

وی گفت: در خیابان‌های کرج امروز آنچه دیده می‌شد جوان بود. دختران و پسران جوان و میانسالان و پیرمردان با روحیه جوان و نشاط جوانی حضور داشتند. اینجا سرزمین مرد بزرگ نهضت اسلامی ما مرحوم آیت‌الله طالقانی است و امام عزیز و بزرگوار او را ابوذر زمان نامید. اینجا خطه امیران شهید، شهید فلاحی، اینجا سرزمین نوجوانان غیور شهید فهمیده، اینجا سرزمین دلاور سیدالشهدا در میدان‌های نبرد بود. اینجا سرزمین تولید و توسعه و عظمت ایران عزیز است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: همسایگی این استان با تهران ضمن نعمت‌های فراوان بار سنگینی هم بر دوش مردم این استان و شهرستان کرج گذاشته که از جمله بار ترافیکی در این استان است و نظرسنجی‌هایی که قبل از سفر استانی انجام شد نشان داد استان البرز تنها استانی است که بعد از بیکاری مسئله ترافیک به عنوان مشکل دوم مردم این استان مطرح شده است که این نشان می‌دهد دولت باید در طرح‌های حمل و نقل نسبت به این استان بیش از پیش فعال باشد.

روحانی افزود: اولین نکته‌ای که در حضور شما مردم غیور استان البرز و ملت ایران می‌خواهم عرض کنم عشق این مرز و بوم و این ملت به خاندان رسالت است. 2 روز پیش به بدرقه زائرین زیارت اربعین حسینی در شلمچه رفتم. 2 میلیون ایرانی در حال حرکت به سمت کربلا هستند و آن ندای حسین را در روز عاشورا که در اوج غربت و تنهایی مردم امروز بعد از 1370 سال با فریاد “لبیک یا حسین” جواب می‌دهند.

وی در ادامه گفت: راهپیمایی مسلمانان و شیعیان از کشورهای مختلف و خود عراق عظمتی را در عراق آفریده است و کربلا به عنوان نگین درخشان عشق مسلمانان و شیعیان به اهل‌بیت(ع) و خاندان رسالت در افکار عمومی سراسر جهان تلألو می‌کند امیدواریم به زودی بتوانیم راه‌آهن ایران را به راه‌آهن عراق در بصره متصل کنیم تا مردم بتوانند در ایام عاشورا و زیارتی به عتبات عالیات و به ویژه به کربلای معلی مشرف شوند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: امام حسین(ع) نمونه‌ای است که به همه نشان داد هر آنکس که همه چیز، همه سرمایه و همه سرمایه خود را در راه حق فدا کند خدایی و جاودانه می‌شود. او برای همیشه در دل مردم جهان زنده خواهد بود و حسین به ما نشان داد چگونه در راه خدا فداکاری کرد و خدا عظمت و عشق مجاهدان را در دل مردم  روشن کرد و همه ما آرزویمان این است که به نام امام حسین روز قیامت ما را صدا بزنند و آن روز هر شعبه‌ای و هر گروهی از مردم را به نام امامشان صدا می‌زنند.

روحانی نکته دوم را مسئله آلودگی هوا و محیط زیست  عنوان کرد و گفت: مردم ما دشمنان فراوانی پیش رو دارند و دوستان بسیار زیادی پشت سر. دشمن‌هایی مثل فقر،بیکاری، رکود، تورم، قهر طبیعت، خشکسالی و کم‌آبی در سراسر کشور پیش روی ما  قرار دارند. مشکلات زیست‌محیطی، گرد و غبار، ریزگرد، آلودگی هوا، آلودگی آب، آلودگی زمین و آلودگی محیط زیست پیش روی خود داریم. ما خصم خارجی هم پیش روی خود داریم. و از همه بدتر گاهی هوای نفس عده‌ای به عنوان بدترین دشمن انسانیت؛ با دروغ، تزویر، بداخلاقی و تهمت در جامعه به دنبال منافع خود هستند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: البته ما انسجام و وحدت مردم به عنوان قدرت بزرگ را همراه خود داریم. رهبر شجاع و آگاه در کنار ماست. اتحاد قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح در کنار ماست. تلاش، کوشش و همه زحماتی که برای آبادانی ایران کشیده می‌شود به عنوان لشکر رحمت در کنار ماست.

وی افزود: ما از روزهای سخت عبور کردیم. ما از دوران استعمار و استبداد عبور کردیم. ما از دوران جنگ تحمیلی عبور کردیم. ما از دوران تحریم با قدرت عبور کردیم. ما امروز در برابر این لشکریان صف کشیده این ملت بزرگ هر روز پیروزی جدیدی به دست آورده و به دست خواهیم آورد.

تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =