مجلس نمایندگان آمریکا طرح تمدید ۱۰ساله تحریم‌های ایران را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه طرح تمدید ۱۰ساله تحریم‌های ایران و همین‌طور اعمال تحریم‌های جدید علیه سوریه را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا در حالی طرح تمدید 10ساله تحریم‌ها علیه ایران را تصویب کرده است که با این اقدام می‌خواهد نشان دهد که فارغ از اینکه چه‌کسی در کاخ سفید حضور خواهد داشت، واشنگتن قصد دارد نقش مهمی در تحولات خاورمیانه ایفا کند.

این گزارش افزود: مجلس نمایندگان آمریکا با 419 رأی موافق به طرح تمدید 10ساله تحریم‌ها علیه ایران رأی مثبت دادند، قانونی که در سال 1996 میلادی برای مجازات شرکت‌هایی که در بخش انرژی ایران سرمایه گذاری می‌کنند، وضع شده است.‎

‎رویترز افزود: مجلس نمایندگان آمریکا همچنین طرحی را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه دولت سوریه و حامیان آن یعنی ایران و روسیه به‌خاطر جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت تصویب کرده است.

تحریم‌های ایران در صورتی که تمدید نشود، تا پایان سال 2016 میلادی منقضی خواهد شد. این طرح باید در سنا نیز تصویب شود و در نهایت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آن را امضا کند.

دولت اوباما و سایر قدرت‌های جهانی سال گذشته به توافقی با تهران دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران به‌ازای لغو تحریم‌های بین المللی، محدود می‌شود.

ولی نمایندگان آمریکایی اعلام کرده‌اند که می‌خواهند قانون تحریم‌های ایران همچنان به‌قوت خود باقی باشد تا پیام قاطعی برای تهران ارسال شود با این محتوا که آمریکا به اقدامات تحریک آمیز ایران پاسخ خواهد داد و هر رئیس جمهوری در آمریکا می‌تواند فوراً تحریم‌های ایران را بازگرداند، اگر تهران مفاد توافق هسته‌ای را نقض کند.‎

«الیوت انگل» نماینده ارشد دموکرات عضو کمیته امور خارجی و از حامیان این طرح گفت: حتی پس از یک انتخابات سخت در آمریکا و تغییر قدرت سیاسی، رهبری آمریکا در عرصه جهانی با افول روبه‌رو نخواهد شد.‎

‎«اد رویس» نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان نیز تصریح کرد: این طرح یک ابزار مهم و حیاتی است. انقضای قانون تحریم ایران خسارات واردشده توسط توافق هسته‌ای خطرناک را که توسط رئیس جمهور به دست آمده تشدید خواهد کرد و این پیام را ارسال می کند که آمریکا دیگر مخالفتی با نقش مخرب ایران در خاورمیانه ندارد.‎

این رأی‌گیری یک هفته پس از آن انجام شده است که دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا معرفی شده است، کسی که به‌شدت با توافق هسته‌ای ایران مخالف است.

تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄  9  =