احتمال افت ۶ میلیارد یورویی تجارت الکترونیک در اتحادیه اروپا

قوانینی که اتحادیه اروپا برای کاهش تقلب در خریدهای اینترنتی تصویب خواهد کرد، ممکن است موجب اختلال در تجارت الکترونیک ۶ میلیارد یورویی این منطقه شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا قصد دارد مقرراتی را به اجرا بگذارد که بر اساس آن خریداران اینترنتی باید برای تأیید خریدهای بالای ۱۰ یورو از رمز عبور و یا کد استفاده کنند.

اما بر اساس اعلام شرکت ویزا، این قوانین نه تنها امنیت را بالا نمی‌برد بلکه موجب اختلال در خریدهای اینترنتی هم خواهد شد.

بانک مرکزی اروپا به دلیل افزایش جرایم سایبری و تقلب‌های آنلاین، در پیش نویس استانداردهای فنی خود برای جلوگیری از فعالیت های غیر قانونی پیشنهاداتی را از جمله استفاده از رمز عبور ارایه داده است.

اما پیتر بیلی رییس دفتر ریسک شرکت ویزا در اروپا در این باره گفت: پیشنهادات جدید به طور جدی موجب اختلال در شیوه خریدهای آنلاین خواهد شد. هیچ گواهی وجود ندارد که استفاده از رمز عبور موجب کاهش تقلب می شود.

شرکت ویزا به عنوان بزرگترین اپراتور شبکه پرداخت الکترونیک اعلام کرده است که تجارت الکترونیک در صورت تصویب قوانین جدید در اروپا به شدت افت خواهد کرد و خریدهای خارج از اتحادیه اروپا نیز ممکن است مسدود شوند.

این شرکت افزوده است: پرداخت‌ها به فروشندگان خارج از اتحادیه اروپا که مبلغ آن بیش از ۶ میلیارد یورو است نیز کاهش خواهد یافت، چون وب سایت های خارجی در آمریکا یا ژاپن استانداردهای امنیتی جدید اتحادیه اروپا را اجرا نخواهند کرد.

تحقیقاتی که توسط شرکت ویزا انجام شده است، نشان می دهد ۵۱ درصد از مشتریان آنلاین فروشگاه های اینترنتی اروپا، از خارج از اروپا هستند.

بانک مرکزی اروپا قرار است در اوایل سال آینده میلادی پیشنهادات نهایی در این زمینه را تصویب کند.

این استانداردهای فنی ابتدا باید به تصویب کمیسیون اروپا، به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا و سپس اتحادیه اروپا برسد.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  +    =  33