اعلام آمادگی بزرگترین شرکت بیمه اتکایی جهان برای همکاری گسترده با ایران

شرکت بیمه «مونیخ ری» به عنوان بزرگترین شرکت بیمه اتکایی جهان آمادگی خود را برای همکاری گسترده با صنعت بیمه ایران اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی دوشنبه اول آذر با دعوت رسمی، میهمان مسئولین عالی رتبه بیمه اتکایی مونیخ ری (Munich Re) بزرگترین شرکت بیمه اتکایی جهان بود.

در این دیدار که با دعوت «نیکلاس وان بوم هارد (Von Bomhard ) » رئیس هیات مدیره انجام شد، ونینگ (Wenning ) جانشین آتی رئیس هیات مدیره و سایر مدیران ارشد مونیخ ری و شرکت Ergo نیز حضور داشتند و در خصوص راه های توسعه همکاری های بیمه ای دو کشور تبادل نظر کردند.

بنابراین گزارش، مسئولین شرکت مونیخ ری آمادگی و اشتیاق خود را برای ارائه پوشش های اتکایی مورد نیاز بازار ایران در بخش بیمه زندگی و غیر زندگی، سرمایه گذاری در بخش بیمه مستقیم و نیز آموزش و انتقال تکنولوژی به مدیران و کارشناسان صنعت بیمه ایران اعلام کردند.

همتی، در این دیدار گزارشی از برنامه های توسعه اقتصادی کشور و بازار در حال گسترش صنعت بیمه ایران ارائه کرد و خواستار سرمایه گذاری و حضور بیمه گران اروپایی بویژه مونیخ ری برای ارائه پوشش ها و محصولات جدید بیمه ای در کشورمان شد.

حضور ونینگ جانشین رئیس هیات مدیره که از چهار ماه دیگر ریاست شرکت مونیخ ری را برعهده می گیرد در این جلسه مذاکره که بیش از سه ساعت به طول انجامید از برنامه ریزی بلند مدت مونیخ ری برای فعالیت و حضور در صنعت بیمه ایران حکایت داشت.

در این جلسه امیر صفری رئیس پژوهشکده بیمه مرکزی نیز رئیس کل بیمه مرکزی را همراهی کرد.

لازم به ذکر است، شرکت بیمه اتکایی مونیخ ری، ۳ آوریل ۱۸۸۰ تاسیس شد و بیمه اتکایی، بیمه پایه ای و بیمه بهداشت و درمان سه رکن در الگوی کسب و کار یکپارچه گروه مونیخ ری را تشکیل می دهند.

کل درآمد مونیخ رى در سال ۲۰۱۵معادل ۵۰ میلیارد یورو بود که از آن ۲۹میلیارد یورو حق بیمه اتکایى، ۱۶میلیارد یورو درآمد بیمه مستقیم از طرف شرکت ارگو و ۵ میلیارد یورو نیز حق بیمه در رشته درمان بوده است.

همچنین سود شرکت در سال پیش ۳.۵میلیارد یورو و دارایى شرکت مونیخ رى ۲۷۶میلیارد دلار است.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4