تخصیص ۱۰ درصد GDP به تامین اجتماعی

در مجمع عمومی ISSA مطرح شد

اهمیت ایسا بیشتر به جهت هزینه کرد حدود ١٠ درصد تولید ناخالص داخلی برای تامین اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نشست خبری تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف تشریح دستاوردهای حضور در سی و دومین مجمع اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی ISSA در کشور پاناما روز 6 آذرماه 95 در محلساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد.

در ابتدای نشست، تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در معرفی سازمان ISSA گفت: ایسا یکی از قدیمی‌ترین نهادهای وابسته به سازمان ملل است که در سال 1927 یعنی حدود 90 سال قبل تاسیس شده است. اکثر کشورها عضو این سازمان هستند.

نوربخش ادامه داد: از جمله اقداماتی که در این اتحادیه انجام شد؛ تغییر اساسنامه و تغییر حق عضویت بود. همچنین برای انتخابات رئیس، رای گیری صورت گرفت که براین اساس بروئر از کشور آلمان انتخاب شد.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان عضو هیات رئیسه ایسا برای مدت 3 سال انتخاب شد؛ اذعان داشت: 14 تا 18 نوامبر مجمع عمومی ایسا در کشور پاناما برگزار شد، این مجمع هر 3 سال یکبار برگزار می شود. در این اتحادیه 158 کشور عضو هستند.

نوربخش خاطرنشان شد: این مجمع عمومی امسال با حضور 1000 نفر برگزار شد و مقامات بلندپایه در سطح وزرا و روسای تامین اجتماعی در این مجمع حضور داشتند.
وی با بیان اینکه یک ماه قبل از شروع این مجمع طی ارسال نامه ای از بنده خواسته شد، نایب رئیس این مجمع عمومی باشم؛ در این باره توضیح داد: این امر اعتباری برای ایران محسوب می شود و نشان دهنده فعالیت های سازمان تامین اجتماعی و تعامل با یک نهاد بین المللی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اهمیت این گردهمایی بیشتر به جهت هزینه کرد حدود ١٠ درصد تولید ناخالص برای تامین اجتماعی است؛ اذعان داشت: در این مجمع به 10 چالش که بین ایران و جهان مشترک است اشاره شد.

نوربخش با اشاره به اینکه شکاف دامنه پوشش اولین چالش مطرح شده در مجمع عمومی این اتحادیه بود؛ گفت: نابرابری در طول زندگی، سالمندی جمعیت، اشتغال کارگران جوان و تحصیلکرده، بازار کار و اقتصاد دیجیتال، سلامت و مراقبت های بلند مدت، مخاطرات و شوک های مهلک نوظهور، حمایت از کارگران مهاجر، انتقال فناوری و تطابق آن با فعالیت های تامین اجتماعی و انتظارات عمومی بالا 9 چالش دیگری بودند که در این مجمع مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه ایسا راه حل هایی را برای این 9 چالش در نظر گرفته است؛ اذعان داشت: روش‌های برخورد سازمان های بیمه گر با شرکای اجتماعی، راهکارهای اجرایی گسترش پوشش، فعالیت های اکچوئریال و ارتقای اشتغال پایدار از این جمله این راه حل ها بودند.

نوربخش گفت: مجمع عمومی این نهاد در 5 روز برگزار شد که در این بین ایران با کشورهایی همچون روسیه، آلمان، ترکیه، مالزی، آذربایجان و دیگر کشورها مذاکرات 2 جانبه ای را انجام داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  6  =