تصمیمات جدید درباره کارکنان بانک ها/ انطباق با استانداردهای جهانی

مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به‌ منظور انطباق نظام بانکی با استاندارهای بین‌المللی، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسین یعقوبی میاب گفت: تطبیق نظام بانکی با مقررات و استانداردهای بین‌المللی به‌ ویژه استانداردهای کمیته بال، همچنین موافقت‌نامه‌های بال ۲ و ۳ یکی از مهم‌ترین الزامات قانونی شبکه بانکی کشور است.

وی تصریح کرد: در شرایط حاضر اکثر بانک‌های جهان استانداردها و معیارهای نظارتی خود را با استاندارهای بین‌المللی کمیته بال تطابق کامل داده‌اند از اینرو این روند هنوز در ایران عملیاتی نشده است.

یعقوبی اذعان داشت: متأسفانه شبکه بانکی کشور به دلیل قرار گرفتن بلندمدت در شرایط تحریم، هنوز از شرایط و زیرساخت‌های لازم به‌ منظور انطباق کامل با استاندارهای بین‌المللی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: یکی از انتظارات جامعه از رفع تحریم‌ها، برخورداری شبکه بانکی کشور از فرصت‌های تعامل و همکاری دوباره با بانک‌های بزرگ دنیا است اما این مهم در شرایطی محقق خواهد شد که بانک‌ها بتوانند به‌ راحتی این مسیر را طی کنند.

یعقوبی یادآور شد: بسیاری از بانک‌ها در حال حاضر در شرایط گذار به‌ منظور تطبیق کامل با استاندارهای بین‌المللی بال هستند، اما کماکان با چالش‌هایی در مسیر خود مواجه هستند که امیدواریم این مهم در کشور محقق شود.

وی افزود: یکی از اقدامات بانک مرکزی در این بخش این بوده که آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه نظارتی را به‌ صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و از این رهگذر از مدرسین خوب از کشورهای خارجی بهره برده و دوره‌های مناسبی نیز ارائه کرده است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: ترجمه و انتشار نشریات حاوی استاندارهای جدید نیز یکی دیگر از اقدامات بانک مرکزی به‌ منظور ارتقاء سطح دانش متخصصین شبکه بانکی کشور بوده، از اینرو تعاملات نزدیکی را با بانک‌ها در این بخش آغاز کرده است.

وی در خاتمه گفت: بانک مرکزی به‌ منظور انطباق با استاندارهای بین‌المللی مشاوره و توصیه‌های خوبی را به شبکه بانکی ارائه داده و امید است با اقدامات انجام‌ شده شاهد حضور فعال بانک‌های کشور در شبکه بانکی بین‌الملل باشیم.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1