«تراکنش های ناتمام»؛عبارت تلخ پرداخت/ چه کسانی نمره منفی گرفتند

بر اساس گزارشات شاپرک، در طی 8 ماه ابتدای سال جاری تعداد تراکنش های ناتمام یا معوق روندی افزایشی داشته است. بیشترین تعداد تراکنش های ناتمام در آبان ماه با 88/48 درصد، شهریور ماه با 32/79 درصد و اردیبهشت ماه با 38/91 درصد رشد نسبت به ماه قبل، مشاهده می گردد. کمترین تعداد تراکنش ها با منفی 26/32 درصد رشد نسبت به ماه قبل در تیر ماه می باشد.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک– شاخص میزان تراکنش های ناتمام رخ داده در شبکه پرداخت های کارتی یکی از شاخص هایی است که بر کیفیت انجام عملیات و رضایت مشتری از شبکه پرداخت اثرگذار است. بر اساس نمودار 1، مجموع تعداد کل تراکنش های انجام شده در سراسر کشور در 8 ماه ابتدای سال جاری 7893 میلیون تراکنش می باشد.

تغییرات تعداد کل تراکنش ها در سال جاری، روندی افزایشی داشته و در شهریور ماه بیشترین رقم را با 5/65 درصد رشد نسبت به ماه قبل مشاهده می گردد. در مهر ماه تعداد کل تراکنش ها روند کاهشی داشته و از 1091 میلیون به 1012 میلیون با منفی 7/20 درصد رشد رسیده است.

در طی 8 ماه ابتدای سال جاری تعداد تراکنش های ناتمام یا معوق روندی افزایشی داشته است. بیشترین تعداد تراکنش های ناتمام در آبان ماه با 88/48 درصد، شهریور ماه با 32/79 درصد و اردیبهشت ماه با 38/91 درصد رشد نسبت به ماه قبل، مشاهده می گردد. کمترین تعداد تراکنش ها با منفی 26/32 درصد رشد نسبت به ماه قبل در تیر ماه می باشد (نمودار 2).

با توجه به نمودار 1 و 2 روند تغییرات تعداد کل تراکنش ها و تراکنش های ناتمام در طی 8 ماه ابتدای سال جاری روند افزایشی داشته است. طوری که میانگین رشد ماهانه تعداد کل تراکنش ها 3/48 درصد و تراکنش های ناتمام 18/83 درصد می باشد اما نمی توان هیچ گونه قضاوتی ارائه داد. لذا شاخص تراکنش های ناتمام به تعداد کل تراکنش ها بررسی می شود و بایستی روندی کاهشی داشته باشد.

بر اساس نمودار 3، در آبان ماه بیشترین میزان شاخص تراکنش های ناتمام به کل تراکنش ها با 0/0242 درصد رشد نسبت به ماه قبل مشاهده می گردد. کمترین میزان این شاخص در تیر ماه با منفی 0/0101 درصد رشد نسبت به ماه رخ داده است. هر چقدر میزان شاخص تراکنش های ناتمام به کل تراکنش ها بیشتر باشد، نشان دهنده افزایش میزان مغایرت ها در ماه مورد بررسی می باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  4  =