ایران باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد

رئیس دستگاه امنیت ملی کویت:

رئیس دستگاه امنیت ملی کویت در گفت‌وگو با یک روزنامه کویتی مدعی شد که ایران از گروه‌های تروریستی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «ثامر العلی» رئیس دستگاه امنیت ملی کویت در اظهاراتی ایران را به مشکل تراشی با همه دنیا متهم کرد.

العلی در مصاحبه‌ای که روزنامه الأنباء کویت داشت، مدعی شد که مشکل ایران محدود به کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس نمی‌شود بلکه این کشور با همه دنیا مشکل دارد.

وی با بیان اینکه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران بر اساس قوانین بین‌المللی رفتار می‌کند، اظهار داشت که این کشورها از مقابله با این عاجز نیستند.

رئیس دستگاه امنیت ملی کویت در اظهاراتی، ایران را تهدید به حمایت از گروه‌های جدایی طلب کرد و گفت:‌ «اگر کشورهای شورای همکاری بخواهند می‌توانند "حزب الخلیج" را در ایران ایجاد کنند، همانگونه که این کشور حزب الله را ایجاد کرده است؛ با این حال، ما این کار را نکردیم».

وی به نامه اخیر وزارت خارجه کویت که تسلیم دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان شده، اشاره کرد و این گونه اظهار داشت که در این نامه از ایران خواسته شده است مه قوانین بین‌المللی احترام بگذارد تا کشورهای عربی خلیج فارس به این کشور احترام بگذارند.

العلی ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد و مدعی شد که طی شناسایی گروه «العبدلی»، بیش از 19 هزار کیلوگرم سلاح، مهمات و مواد انفجاری ضبط کرده‌اند که همه آن‌ها از ایران وارد کویت شده است.

وزارت خارجه امارات نیز روز پنجشنبه در اعتراض به آنچه که این کشور آن را قاچاق سلاح به یمن از ایران می‌دانست، کاردار جمهوری اسلامی ایران را احضار کرد.

 

فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  35  =  43