برداشت غیر مجاز در پی اعتماد نابجا به همکار

رئیس پلیس فتا استان سمنان خبر داد:

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی خبر داد که با سوء استفاده از رمز کاربری همکار اقدام به کپی کارت و برداشت وجه به صورت غیرمجاز می‌نمود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ سید‌علی میراحمدی در تشریح این خبر بیان کرد‌: پرونده‌ای با موضوع برداشت غیرمجاز وجه به پلیس فتا استان واصل و مراتب رسیدگی پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود: برابر اظهارات و مستندات اولیه ارائه شده توسط شاکیه مشخص گردید فرد یا افرادی بدون اطلاع وی اقدام به انتقال وجه از حساب شاکی و در نهایت برداشت از طریق دستگاه ATM انجام گرفته است.
 
رئیس پلیس فتا استان سمنان ادامه داد: با توجه به اظهارات شاكیه‌، احتمال كپی‌برداری از کارت بانکی متصور بود لذا در همین راستا مهندسین کارآگاه این پلیس پیگیری پرونده را به صورت شبانه روزی در دستور كار خود قرار دادند.
 
این مقام انتظامی گفت‌: متهم با استفاده از شگردهای خاص در زمان برداشت از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به پوشاندن چهره خود می نمود‌. در نهایت با آنالیز نحوه برداشت‌، زمان برداشت و سایر ادله‌های جمع آوری گردیده‌، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر گردید.

سرهنگ میر احمدی با بیان اینکه در ابتدا متهم با بیان مطالب انحرافی مانند هک گوشی و … قصد انحراف نحوه پی جویی کارآگاهان را داشت‌، گفت: در بازجویی فنی انجام گرفته و ارائه مستندات موجود به بزه ارتكابی اعتراف و بیان نمود با سوء‌استفاده از اعتماد همکار اقدام به کپی کارت شاکیه نموده و در زمان‌های مختلف اقدام به برداشت وجه می‌نموده است .
 
وی با اشاره به قانون جرائم رایانه‌ای گفت: براساس قانون هركس به طور غیرمجاز داده‌های متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ها در اختیار صاحب آن باشد، به جرای نقدی از یك میلیون (1.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یك روز تا یك سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
 
رئیس پلیس فتا استان در پایان از کلیه کاربران خواست تا اصول امنیتی در بانکداری الکترونیکی اعم از فعال سازی پیامک‌، تغییر رمز عبور به صورت دوره‌ای و … را رعایت نمایند.

 
منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −  12  =