رقابت داغ برخی بانک ها در روزهای پایان سال

تکاپو و رقابت برخی بانک ها و موسسات اعتباری برای جذب نقدینگی در ماه های پایانی سال افزایش پیدا کرده است.برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در ماه‌های پایانی سال برای جذب نقدینگی اقدامات گسترده ای را انجام می دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معمولا در دو ماه پایانی سال بانک ها و موسسات مالی روش‌های زیادی را برای جذب نقدینگی استفاده می کنند. یکی از ساده ترین روش ها بالا بردن نرخ سود های بانکی است.

همچنین یکی دیگر از راههای جذب نقدینگی ارائه طرح های تسهیلاتی متنوع است. در طرح های تسهیلاتی از مشتری خواسته می شود که در ماههای پایانی سال افتتاح حساب کند و وام خود را در سال بعد دریافت کند.

با توجه به اینکه در دو ماه پایانی سال حجم مراودات بانکی افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می کند بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای جبران کسری نقدینگی این اقدامات را انجام می دهند.

طرح های سپرده گذاری در برخی از بانک ها و موسسات به گونه ای شده است که سود سپرده ها به بیش از ۲۱ درصد نیز رسیده است.

همچنین طرح های تسهیلاتی سپرده گذاری به شرط دریافت تسهیلات نیز رواج پیدا کرده است. البته سپرده گزاری به شرط پرداخت تسهیلات از نظر قانونی و شرعی مورد اشکال است اما باز هم بسیاری از بانک ها و موسسات اعتباری از این روش استفاده می کنند.

 

اخباربانک

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =