لیبی را ترک نمی کنیم

سفیر انگلیس در طرابلس:

«پیتر میلیت» سفیر انگلیس در لیبی گفت، لندن لیبی را حتی پس از خروج از اتحادیعه اروپا نیز ترک نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سفیر انگلیس روز چهارشنبه در لیبی در مصاحبه با پایگاه خبری لیبیایی «بوابه الوسط» مستقر در قاهره افزود: انگلیس و لیبی رابطه تاریخی دارند. ما در خلال جنگ جهانی دوم در کنار یکدیگر جنگیدیم و به شما (لیبیایی ها) کمک کردیم تا به استقلال دست یابید.
میلیت ادامه داد: انگلیس از بازسازی و انسجام ارتش لیبی و پلیس این کشور برای اعمال قدرت و فعالیت زیر نظر سران سیاسی حمایت می کند.
وی تصریح کرد: حتی اگر انگلیس از اتحادیه اروپا هم جدا شود لیبی را ترک نخواهد کرد.
لیبی از سال 2011 و پس از مداخله نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که به سرنگونی معمر قذافی از قدرت منجر شد، تاکنون صحنه ناآرامی و هرج ومرج بوده است و انگلیس یکی از اعضای ناتو است که در قالب این پیمان در مداخله نظامی شرکت داشت.
در ماه مارس 2011، شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور حمایت از غیرنظامیان مخالف حکومت لیبی، قطعنامه ایجاد محدوده پرواز ممنوع بر فراز بخش‌هایی از خاک آن کشور را تصویب کرد. در پی آن، در حالیکه معمر قذافی تهدید کرده بود که با اعزام واحدهای زرهی، مخالفان را در شهر بنغازی 'نابود' خواهد کرد، ائتلافی از چندین کشور عربی و غربی، از جمله بریتانیا و فرانسه، در حمایت از مخالفان مسلح حکومت لیبی، حملات هوایی علیه نیروهای دولتی را آغاز کردند.
در گزارش ماه سپتامبر سال 2016 کمیته امور خارجه پارلمان انگلیس آمده است، دولت این کشور نتوانست تشخیص دهد که در مورد خطری که از سوی حکومت متوجه غیرنظامیان بود مبالغه شده و به جای اتکا به اطلاعات واقعی «به لفاظی‌های تهدید آمیز قذافی بهایی بیش از حد داد.»
این گزارش می‌افزاید، دولت انگلیس ابدا به حضور عناصر تندرو در میان نیروهای مخالف حکومت قذافی توجه نکرد.

 

ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  49