بیمه ایران قطعا نمی‌تواند بانک تاسیس کند

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:‌

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: قطعا بیمه ایران نمی‌تواند بانک تاسیس کند، زیرا تاسیس بانک قواعد خود را دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،عبدالناصر همتی امروزدر حاشیه تامین مالی و سرمایه گذاری در جمع خبرنگاران درباره نقش بیمه در بازار سرمایه و اقدامات و موانع دراین باره گفت: یکی از مشکلات بازار مالی و عدم ورود منابع بلندمدت به این بازار این است که بیمه های زندگی در زندگی ما نقش قابل توجهی ندارد. در تمام دنیا ضریب نفوذ بیمه های زندگی حدود ۳.۵ درصد اما در کشور ما ۲۵ صدم درصد است.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: عمده بیمه ها در کشور ما متمرکز بر بیمه‌های غیرزندگی است و ما هیچگونه برنامه‌ای برای حضور در بازار سرمایه نداریم؛ زیرا ارزش افزوده بیمه در بازار مالی کمتر از شش درصد است.

وی با اشاره به اینکه ارزش افزوده بانک ها بیش از ۹۰ درصد است، گفت: با اقداماتی که آغاز و توسط مجلس تصویب شده است باید بتوانیم سهم بیمه های زندگی را در پرتفوی بیمه ها حداقل تا ۵۰ درصد افزایش دهیم.

همتی ادامه داد: اقداماتی برای تخصصی تر کردن بیمه های زندگی آغاز شده و امیدواریم در آینده ای نزدیک با عرضه وجوه متنوع در بازار مالی ابزارهای مختلف مالی را گسترش دهیم و بازار مالی را به بازار بدهی های بلندمدت تبدیل کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی درباره نقش بیمه گفت: بیمه ها علاوه بر اینکه می توانند ریسک ها را پوشش دهند می توانند جلوی توقف فعالیت واحدهای اقتصادی را بگیرند و در بلندمدت نقش مهمی در بازار مالی داشته باشند.

همتی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بیمه های زندگی برای تامین مالی طرح ها در بازار سرمایه می تواند کمکی کنند؟ گفت: بله. در حال حاضر همه بیمه های ما عمومی هستند و در واقع سهم بیمه های زندگی در بیمه ها حدود ۱۳ درصد است اما فعالیت بیمه های تخصصی آغاز شده است و چندین بیمه تخصصی عمر در آینده ای نزدیک مجوز گرفته و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی درباره بخشش جرایم بیمه موتور سیکلت سواران گفت: براساس تصویب مجمع عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی کل موتور سیکلت سوارانی که از اول اسفند برای خرید بیمه نامه مراجعه کنند جرایم آن ها بخشوده خواهد شد.

همتی همچنین درباره تعداد بیمه شدگان حادثه پلاسکو گفت: بیش از ۳۴۰ نفر از آسیب دیدگان حادثه پلاسکو تحت پوشش بیمه بوده اند. البته همه آن ها تحت پوشش بیمه آتش سوزی نبوده اند برخی از این افراد از بانک ها وام گرفته اند و بابت وامی که گرفته اند بیمه را به عنوان رهن در اختیار دارند که ارقام آن حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

وی درباره تاسیس بانک توسط بیمه ایران گفت: بیمه ها مثل سایر بخش های مالی می توانند سرمایه گذاری کنند البته بیمه مرکزی آیین نامه سرمایه گذاری برای بیمه ها دارد که براساس آن حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد سرمایه آن ها باید در سیستم بانکی و مابقی برای خرید سهام و… باشد.

همتی تاکید کرد: قطعا بیمه ایران نمی تواند بانک تاسیس کند زیرا تاسیس بانک هم قواعد خود را دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  10  =  12