“سولارپات “روشنایی را به نیمه تاریک فن آوری های پرداخت می آورد

این روزها رسانه های مختلف از یک محصول جدید ایران کیش ، سخن گفتند “سولارپات”!محصولی که ارتباطی موثر بین خدمات پرداخت الکترونیک و البته احترام به محیط زیست وبهره وری از انرژی های طبیعی به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تمدن بشری امروزه در دورانی به سر می برد که ناگزیر از توسعه همه جانبه فن آوری است و به هر میزان که خود را با تاثیرات مثبت حذف کاغذ و نجات درختان توسط فن آوریهای ارتباطی و سرویس دهنده های غول پیکر سر گرم کند اما حقیقت این است که بسیاری از تجهیزات الکترونیکی که ما امروزه استفاده می کنیم، بیشترین نرخ مصرف انرژی و تولید گازهای گلخانه ای در خط تولید را دارند. به طور مثال در طی یک تحقیق آکادمیک مشخص شده است که 70 تا 95 درصد میزان مصرف انرژی یک دستگاه تلفن همراه در طول دوران حیات آن مربوط به زمانی است که در خط تولید حضور داشته و هنوز به دست مشتری نهایی نرسیده است.

روز یک شنبه، 22 اسفند 1395 شرکت کارت اعتباری ایران کیش در جلسه آخر سال خود با اصحاب رسانه از نمونه اولیه (Prototype) محصولی به نام سولار پات رونمایی کرده است محصولی که می رود تا مرهمی جدی بر زخم های طبیعت درد کشیده از توسعه فن آوری باشد.

حمیدرضا نورصالحی، مشاور و طراح سیستمهای پیشرفته علم و فن آوری در باره سولار پات می گوید:" سولار پات در ساده ترین توصیفی که می توان از آن داشت، تامین انرژی الکتریکی لازم برای یک دستگاه POS با کمک صفحات خورشیدی است. ولی با تقسیم بندی میزان مصرف انرژی تجهیزات سخت افزاری به دو بخش مرحله تولید و پس از خرید توسط مصرف کننده نهایی (عملیاتی)، در مقایسه با میزان مصرف انرژی موبایل که پیشتر به آمار آن اشاره شد،بسیارمعقول تراست .  یک دستگاه POS به دلیل داشتن قطعات مکانیکی برای عملکرد ماژول پرینتر حرارتی و همچنین فرآیندهای A2D برای ماژول های مودم و کارت خوان مغناطیسی، در طول دوران عملیاتی آن میزان انرژی مصرف شده  با تفاوت معنی داری دارد."

وی اضافه می کند :"بر اساس همین تحلیل و با توجه به طول عمر حدودا 30 ساله هر صفحه خورشیدی، سرمایه گذاری روی سبز کردن انرژی مصرفی سخت افزارهای پرداختی از طریق منبع بی پایان انرژی خورشیدی در قدم نخست توجیه پذیر بهنظر می رسد . مطابق برآورد های صورت گرفته اگر شارژ باتری یک دستگاه POS حدودا 2 ساعت به طول بیانجامد، بقیه ساعات بیکاری دستگاه سولار پات می تواند برای تامین انرژی انواع تبلت ها و موبایلهایی که به نوعی در اختیار مستاجر دستگاه POS قرار دارند، به کار گرفته شود."

این ایده پرداز ادامه داد : "بنابراین همانطور که مشاهده می کنید، غیر از سبز شدن تامین انرژی برای پرداخت الکترونیکی در قالب تاثیر مستقیمی که سیستم سولار پات روی *زنجیره تامین* یک سیستم پرداخت الکترونیک دارد، با توجه به گستردگی عملیاتی که امروزه یک دستگاه تلفن هوشمند در زندگی شهروندان الکترونیکی بازی می کند، در عمل یک تاثیر غیر مستقیم هم بر سبز شدن مسیر تامین انرژی برای *زنجیره های ارزش* پیرامون سولار پات ایجاد می کند که بسیار قابل توجه است و همین قابلیت هاست که دستگاه سولار پات را شایسته خطاب شدن به عنوان سبزترین سیستم پرداخت الکترونیک کشور می کند. ارزشمند تر اینکه بدانیم سیستم سولار پات در واقع یک ایده استارت آپی بوده که توسط شرکت کارت اعتباری ایران کیش مورد حمایت قرار گرفته است. "

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  35