سولارپات ایران کیش مورد استقبال خبرنگاران قرار گرفت

مدیرعامل ایران کیش گفت: این شرکت در کارگروه خلاقیت و کارآفرینی یک ایده را تبدیل به واقعیت کرده است که نام آن “سولار پات” است و با رونمایی این خدمت امکان شارژ باطری‌های کارت‌خوان‌های فروشگاهی سیار این شرکت، باانرژی خورشیدی فراهم‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، "سولارپات" یک ابزار سبز در حوزه پرداخت است و شرکت کارت اعتباری ایران کیش برای اولین بار در کشور تأمین انرژی موردنیاز برای پرداخت الکترونیکی را از سیستم انرژی خورشیدی تأمین می‌کند."

صادق فرامرزی مدیر عامل ایران کیش درنشست خبری شرکت کارت اعتباری ایران کیش که با حضور معاونین و مدیران این شرکت برگزار شد با تاکید براینکه  ایران کیش در  تلاش است تا محصول" سولار پات" را تجاری کرده و به بازار عرضه کند ، درباره عملکرد این شرکت  طی سال 95 گفت :" ایران کیش  در سال 95 ، اصرار بر استانداردسازی فعالیت هایش در حوزه های متعدد داشت که نتیجه آن منتهی به کسب ایزوهای بین المللی و گوناگون در بخش های مختلف شده است. "

وی با تاکید به  کسب جوایز متعددی که  این شرکت در سال گذشته موفق به دریافت آن ها شده است افزود:" ایران کیش در شاخص سود، رتبه اول و از منظر رشد سریع نیز از بین 500 شرکت برتر IMI100 مقام نخست را کسب کرد. همزمانی کسب این دو جایزه دریک سال برای ما  اهمیت فوق العاده ای دارد. چرا که معمولا وقتی شرکتی به دنبال بیشترین رشد است فعالیت هایی انجام می دهد که باعث افزایش هزینه ها می شود و طبیعتا به این دلیل باید سود شرکت کاهش یابد. اما ایران کیش موفق شد، توامان  بیشترین سود و بیشترین رشد را داشته باشد. به عبارتی این شرکت  علاوه بر رشد سریع در در آمد،  کنترل هزینه هم داشته است ."

وی گفت : ما توانستیم تمرکز و تمایز را  درکنارهم  به نتیجه برسانیم که نتیجه این تمرکز و تمایز  دریافت همزمان  این دوجایزه بایکدیگر شد . آن هم در شرایطی که در سال 94 بحران هایپرکام به وجود آمد .بحرانی که می توانست هر شرکت پرداختی را ورشکست کند .بهتر است یاد آوری کنم که 160 هزار دستگاه ایران کیش در سال گذشته به خاطر این بحران از کار افتادولی ما این بحران را ظرف  چهل روز حل کردیم  و درهمان سال موفق به کسب این جوایز شدیم . "

فرامرزی ادامه داد :" جایزه تعالی سازمانی از جوایز دیگری است  که ایران کیش موفق به کسب آن شده است ، ایران کیش در سال گذشته گواهی تعهد به تعالی را کسب کرد ولی امسال با دوپله جهش موفق به کسب تقدیرنامه 2 ستاره تعالی سازمانی شد .از افتخارات دیگر این شرکت  کسب جایزه هوش تجاری در کشور بود ."

*پیش بینی رفتار مشتریان

مدیر عامل ایران کیش  خاطر نشان کرد : باید بتوانیم رفتار مشتریان را پیش بینی کنیم ایران کیش  به دنبال مشعوف سازی مشتریان است ."

وی با بیان اینکه این شرکت موفق شده ، با کمک تکنولوژی و تغییر در رفتار مدیریت سرمایه های انسانی،  بهره وری را انجام دهد به اکوسیستم پات اشاره کرد وگفت همه اجزای محصولات شرکت با یکدیگر زندگی می کنند و بدون هم معناندارند مابه دنبال راه اندازی اکوسیستم پرداخت با عنوان «پات» هستیم ."

فرامرزی با تاکید براینکه در سال آینده بحث برندینگ و تجاری سازی را دنبال خواهیم کرد افزود :" حرکت ما به سمت سرویس ها ی ارزش افزوده ای است که هزینه کمتری دارند و باعث مشعوف سازی می شوند."

فرامرزی در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه  برجام چه تاثیری بر روند کاری شرکت های« پی اس پی »گذاشته است پاسخ داد :"تاکنون  همه موارد در حد مذاکره است، نقطه عطف ما زمانی است که بتوانیم به شبکه جهانی متصل شویم. ما جلسات زیادی با بانک ها و« پی اس پی »های مختلف خارجی  داشتیم ولی هنوز منجربه نتیجه نشده است . هنوز مشکل کارت های بین المللی حل نشده است. اما در حوزه پذیرندگی آماده هر تغییری هستیم ما با امکاناتی که داریم میتوانیم خیلی سریع تکنولوژی های خودرا ارتقا دهیم و تغییر کنیم. "

فرامرزی همچنین درباره پرسشی پیرامون  کسب مجوز به افراد و شرکت هایی   که می خواهند در حوزه پرداخت ورود کنند گفت :باید توسعه کمی را متوقف و به فکر توسعه کیفی بود به نظر می رسد که ظرفیت افزایش تعداد " پی اس پی ها" در کشور وجود ندارد  "

صادق فرامرزی در پاسخ به این سوال که چرا ایران کیش امسال در روزدرختکاری تعداد کمتری اصله نهال کاشته است پاسخ داد : "ما هرسال درحوزه محیط زیستی فعالیت های متفاوتی انجام می دهیم ، سال گذشته 15 هزار نهال کاشتیم و امسال بخش قابل توجهی از هزینه برای این کار را صرف چاپ کتاب کودکان با عنوان " من زمین را دوست دارم " کردیم . کتابی برای کودکان با محوریت محیط زیست.

فرامرزی در ادامه به مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران کیش در حوزه محیط زیست ازجمله درخت کاری ، ساخت مدرسه سبز، چاپ کتاب کودکان و حذف سر رسیدها اشاره کرد و آن را وظایف این شرکت نسبت به محیط زیستی دانست که در حال آسیب روزافزون است .

*هادی پور:سند راهبردی شرکت پیش می رود

دراین نشست احمد هادی پور معاون طرح و برنامه ایران کیش نیز با اشاره به  سند راهبردی این شرکت و برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت ایران کیش  گفت :" در سه سال گذشته رشد بسیار خوبی داشتیم و درمیان تمامی شرکت های رقیب، از نظر تعداد پذیرندگان فعال در صنعت رتبه سوم را کسب کردیم  و از نظر مبلغ تراکنش بین رقبا در جایگاه دوم هستیم  ."

هادی پور به کسب ایزو 10015 در حوزه آموزش ، ایزو 9001 در مدیریت کیفیت ، ایزو20000و27001 در حوزه آی تی اشاره کرد و گفت :"در آینده درصدد کسب ایزو 10002و 10004 هستیم  ."

*وکیلیان خبر داد ؛ رشد 267 درصدی در سرانه مبلغ تراکنش درگاه های پرداخت اینترنتی

فرهاد وکیلیان معاون توسعه بازار ایران کیش نیز بابیان اینکه اگرچه  این شرکت در سال گذشته با بازاربسیار رقابتی روبه روبوده است   گفت :" ما شاخص های خود را بهبود دادیم . در حوزه پایانه های منصوبه شرکت به افزایش 49 درصد ی رسیدیم ، به لحاظ سرانه تعداد تراکنش نسبت به سال 93،  52 درصد و نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد داشتیم .در حوزه مبلغ تراکنش نیز به افزایش رشد  26 درصدی رسیدیم ."

وکیلیان اضافه کرد :سرانه مبلغ تراکنش درگاه های پرداخت اینترنتی ایران کیش  267درصد رشد داشته است  ."

معاون توسعه بازار ایران کیش ادامه داد :" ایران کیش با 13 بانک و موسسه قرار داد دارد و قطعا تعداد بانک ها افزایش پیدا خواهد کرد . "

وی گفت :" برای سال آینده نگاه ویژه ما به سمت در گاه ها و اپلیکیشن های موبایلی است . علاوه براین از سال آینده در حوزه کارت های وفاداری تمرکز خاصی خواهیم داشت ."

*موسوی: در نصب دستگاه ها بسیار سریع شدیم

سید قاسم موسوی معاون امور پذیرندگان  ایران کیش نیز با بیان اینکه در سال 95   نصب  298 هزار دستگاه هدف گذاری شده بود و  تاکنون  277 هزار نصب  (93 درصد) محقق شده است  گفت:امیدواریم صد درصد برنامه عملیاتی خودرا تا پایان سال جاری  به اتمام برسانیم ."

وی ضمن اشاره به افزایش سرعت نصب دستگاه ها بطور میانگین از 4 روزدر ابتدای سا ل 95 به 2.2 روزدر پایان سال 95 افزود :" آمار نشان میدهد که در سال 95 به مشکلات بیش از 94 درصد پذیرندگان به خوبی رسیدگی کردیم و با همه روش های موجود در دور ترین نقاط کشور هم موظفیم مشکلات را برطرف کنیم. ما  به طور میانگین ظرف حداکثر  3 ساعت و سی دقیقه به پذیرنده سرویس می دهیم ."

موسوی ادامه داد :"تعداد منصوبه های ایران کیش  از 500 هزار به 770 هزاررسیده است درحالی که پرسنلی بابت این اضافه شدن پوزها به مجموعه ایران کیش اضافه نشد . دلیل این موفقیت روش های انگیزشی و بهره وری بود که در شرکت به کار برده شد."

*اطمینان: نسبت به پیش بینی مان 104 درصد رشد داشتیم

اصغر اطمینان معاون مالی ایران کیش نیز دراین نشست خبری گفت :" طبق پیش بینی و بودجه حسابرسی شده شرکت برای سال 95 برآورد تحقق مبلغ  37 میلیارد تومان سود خالص و سود هر سهم 285 ریال را داشتیم . اما در عمل، امسال در چندین مرحله توانستیم افزایش سود و تعدیل در درآمد داشته باشیم به طوریکه سود ایران کیش با توجه به آخرین پیش بینی ارائه شده  از مبلغ 37 میلیارد تومان به مبلغ  76 میلیارد تومان و سود هر سهم شرکت از مبلغ 285 ریال به مبلغ 581 ریال افزایش پیدا کرد و در مجموع نسبت به پیش بینی اولیه سال 95 حدود 104 درصد رشد داشتیم . "

اطمینان ادامه داد:"ایران کیش باتوجه به آخرین پیش بینی ارائه شده و با لحاظ سرمایه 131 میلیارد تومان نسبت به سال 94 ،58 درصد و نسبت به سال 93،حدود 139 درصد افزایش درآمد و سود برای سهامداران داشته است  و توانسته نسبت به سال های گذشته ، بالاترین حاشیه سود ناخالص با 50 درصد ، حاشیه سود عملیاتی با 39 درصد و بازده فروش 27 درصدی را برای سهامداران به ارمغان آورد."و این در حالیست که طی سال های گذشته بازار بورس اوراق بهادار تهران نوسانات بسیاری داشته و ایران کیش همواره ضمن حفظ روند رو به رشد خود حاشیه سود امن و مطمینی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

وی همچنین به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 131 میلیارد تومان به 200 میلیاردتومان از محل مطالبات و آورده نقدی اشاره کرد .

 اطمینان گفت :" شرکت ایران کیش بیش از 2400 سهامدار دارد که حدود 93 درصد از سهامداران بخش حقوقی و حدود 7 درصد سهامداران حقیقی هستند."

پیمان طبری : محصولات ایران کیش با سرعت بیشتری رشد میابند

پیمان طبری معاون فناوری و اطلاعات ایران کیش نیز با بیان اینکه ما مسئله برندسازی و رسوخ به رفتار پرداختی در زندگی دارندگان کارت را به عنوان زیر ساخت های اساسی سال آینده تعریف کرده ایم به محصولات مختلف ایران کیش در سال 95 اشاره کرد .

طبری ادامه داد :" به عنوان اولین و تنها شرکت پرداخت، برای جایگاه های سی ان جی،دستگاه پرداخت الکترونیک (رنگی و با قابلیت لمسی) تولید کردیم."

معاون فناوری اطلاعات ایران کیش گفت":برروی سیستم کارت های وفاداری و CLOSEDLOOP تمرکزویژه ای داریم و در کلیه درگاه هایمان تسهیم، تخفیف و یکپارچه سازی را در دستور کار قراردادیم و هدفمان بر برند سازی متمرکز شده است. "

طبری همچنین به محصول پاتسی ایران کیش که پرداخت الکترونیکی کرایه های تاکسی رامیسر کرده اشاره کرد و گفت :" درکنار پاتسی ، محصول جدیدی به نام MPOS را به بازار عرضه خواهیم کرد و به شعار  هر ایرانی یک  MPOSتوجه ویژه ای داریم ."

وی اضافه کرد:" اپلیکشین پات از دیگر محصولات ایران کیش است  که کارهای گسترده ای را از طریق آن می توان انجام داد ."

طبری گفت :" POSPDA محصول دیگری است که روی پوزها و  PDA هایی که مجوز PCIدارند و اندروید بیس هستند ارائه شده است . در کنار این محصول   پین پد را خواهیم داشت که برروی دستگاه پوز استفاده می شود تا مشتری مجاب به گفتن رمز خود به فروشنده  نشود . "

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  −    =  24