دستگیری سارق گوشی در پی سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتای استان همدان خبر داد:

رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: فردی که به وسیله گوشی هوشمند سرقتی اقدام به فعال‌سازی شبکه‌های اجتماعی و ایجاد ارتباط با مخاطبین گوشی نموده بود توسط کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل انتظامی استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ امینی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر دسترسی غیر مجاز به حساب‌های کاربری در اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی‌، شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص گردید حدودا یک سال پیش گوشی شاکی به سرقت رفته است و مدتی است شخص ناشناسی با یکی از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی اقدام به ساختن حساب کاربری با سوء‌استفاده از تصاویر شخصی شاکی نموده و با ارسال پیام  به مخاطبین گوشی ایشان، ایجاد مزاحمت نموده است.
 
وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و بکارگیری شگردهای خاص پلیسی، مجرم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نامبرده را دستگیر کردند.
 
سرهنگ امینی گفت: در بازجویی‌های فنی مشخص شد، متهم که حدودا 28 سال داشت بدواً منکر بزه ارتکابی بوده و سعی در کتمان حقیقت داشتند که با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشوده و صراحتاً به موضوع سرقت و دسترسی غیر مجاز اعتراف و هدف از این کار سرگرمی  بیان کرد.
 
رئیس پلیس فتا استان همدان با بیان اینکه ذخیره سازی تصاویر خصوصی و خانوادگی در گوشی های هوشمند اشتباه است، افزود: به هیچ عنوان تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در گوشی‌های همراه و یا رایانه‌های که متصل به اینترنت هستند ذخیره نکنید.
 
وی به کاربران توصیه کرد: با قرار دادن رمز پین گوشی و همچنین رمز گذاری برروی فایل‌های خود در تلفن همراه‌ و همچنین قرار دادن پسورد بر روی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی که بر روی گوشی هوشمند نصب می‌باشد، مانع از دستیابی افراد سودجو به اطلاعات آن گردید.
 
سرهنگ امینی در پایان توصیه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری‌، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄  7  =