ارائه تسهیلات ویژه به ساکنان روستاهای زلزله زده خراسان رضوی

قاضی زاده هاشمی در خراسان رضوی؛

وزیر بهداشت: طبق تاکید رئیس جمهور، تسهیلات ویژه ای برای بازسازی منازل و خرید لوازم خانگی به خانوارهای روستاهای زلزله زده خراسان رضوی تعلق می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مرکز خراسان رضوی، دکتر  هاشمی امروز در بازدید از روستای زلزله زده دو قلعه براشک در جمع خبرنگاران افزود: 70 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض برای بازسازی منازل و خریداری لوازم خانگی برای هر خانواده ساکن در روستاهای زلزله زده خراسان رضوی اختصاص یافته است.

به گفته وی 20 میلیون ریال از وامی که به روستائیان تعلق می گیرد برای تهیه وسایل منزل اختصاص دارد.

وزیر بهداشت گفت:  طبق تمهیدات اندیشیده شده، بانک مسکن نیز به هر خانواده روستایی 200 میلیون ریال وام با سود پنج درصد اختصاص خواهد داد.

وی افزود: هم چنین تسهیلات صندوق کارآفرینان تا سقف 300 میلیون ریال از دیگر اقداماتی است که برای ساکنان روستاهای زلزله زده خراسان رضوی فراهم شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تاکید دکتر حسن روحانی مبنی بر رسیدگی سریع به وضعیت خسارت دیدگان از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله تاکید کرد: رئیس جمهوری دستور داد تا تمام اقدامات لازم و فوری برای رسیدگی به حادثه دیدگان، مصدومان و رفع مشکلات از سوی دستگاههای مسوول انجام پذیرد.

دکتر قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت: خوشبختانه عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده استان خراسان رضوی به خوبی صورت گرفت و تمامی دستگاههای اجرایی هماهنگی، همکاری و اقدامات مطلوبی را در این زمینه داشتند.

در بازدید سید حسن قاضی زاده هاشمی از مناطق زلزله زده خراسان رضوی، رئیس اورژانس 115 ، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس بنیاد مسکن کشور و معاونان وزارتخانه های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار خراسان رضوی و مسولان محلی نیز حضور دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون روستای دو قلعه براشک فریمان را ترک کرد و عازم دیگر روستاهای زلزله زده شهرستان های فریمان، تربت جام و بخش رضویه مشهد است.

زلزله 6 ریشتری روز چهارشنبه در سفید سنگ خراسان رضوی به 67 روستا در شهرستان های مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس بین 20 تا 70 درصد خسارت وارد کرد و 40 مصدوم و یک کشته برجای گذاشت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  7  =