فعالیت گارانتی اینتل، حمایت آشکار از قاچاق گوشی تلفن همراه است

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی: فعالیت گارانتی اینتل در بازار به معنای حمایت آشکار از گوشی‌های تلفن همراه قاچاق است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،غلامحسین کریمی خراسانی  با اشاره به ضرورت جلوگیری از فعالیت این نوع گارانتی در بازار افزود: برخی واردکنندگان برندهای گوشی تلفن همراه با گوشی‌های دارای مجوز، تلفن‌های همراه بدون مجوز را نیز وارد می‌کنند که برای از دست ندادن بازار خود با گارانتی اینتل، خدمات رسانی به این گوشی‌های تلفن همراه قاچاق را انجام می‌دهند.
وی استفاده از این نوع گارانتی را زمینه ساز تخلفات متعدد دانست و گفت: پس از مکاتبات انجام شده با واردکنندگان گوشی تلفن همراه امیدواریم تا ۲ ماه آینده از فعالیت این گارانتی جلوگیری شود.
رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی با اشاره به ارائه هفتگی ۵۰ مورد شکایت از گوشی‌های تلفن همراه ادامه داد: این تعداد شکایت فقط ۳ تا ۴ درصد مشکلات موجود در بازار گوشی تلفن همراه است.
کریمی با اشاره به بی اعتمادی مردم نسبت به خرید گوشی تلفن همراه افزود: بیش از ۹۵ درصد شکایات ارائه شده به اتحادیه در خصوص گوشی‌های تلفن همراه قاچاق است.
رئیس اتحادیه دستگاه‌های ارتباطی و مخابراتی با ابراز نارضایتی از اجرایی نشدن طرح ثبت سریال گوشی یا ریجستری پس از ۲ سال از تصویب گفت: این طرح باید در یک ماه اجرایی می‌شد که پس از چندین دوره عملیاتی نشدن، طبق قول مسئولان ذیربط از اول تیر امسال اجرایی خواهد شد.
کریمی افزود: واگذاری این نوع طرح‌ها به مردم می‌تواند با موفقیت بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به کاهش قاچاق گوشی تلفن همراه از ۹۰ درصد به کمتر از ۸۰ درصد ادامه داد: گوشی‌های تلفن همراه قاچاق علاوه بر ورود غیر قانونی شامل گوشی‌های غیر اصیل و گوشی‌های دسته دوم و تعمیر شده هم است.
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی کد ۱۵ رقمی هک شده بر روی جعبه تلفن همراه را شناسه‌ای بسیار معتبر دانست و گفت: قبل از باز کردن جعبه گوشی با ارسال این کد ۱۵ رقمی به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۷ می‌توان از قاچاق و غیر قاچاق بودن گوشی مطمئن شد.
وی گفت: دریافت برگه رسمی که در آن نام فروشنده و نشانی درج شده باشد، نیز الزامی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −  43  =