چین درخواست آمریکا برای عدم استرداد پناهندگان کره شمالی را رد کرد

آمریکا در شرایطی خواسته است چین با پناهجویانی که از کره شمالی وارد این کشور می شوند ، برخورد مناسبتری داشته باشد ، پکن این درخواست را نادرست خوانده و اصل مساله را مورد سوال قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آمریکا در گزارشی آورده است که کشورهای مختلف دنیا از جمله چین باید برخورد درستی با پناهجویان کره شمالی که وارد این کشورها می شوند داشته باشند و به دنبال استرداد آنها نباشند.
اما وزارت خارجه چین در بیانیه ای آورده است که کسانی که به طور غیرقانونی از کشوری دیگر از جمله کره شمالی وارد می شوند ، پناهجو محسوب نمی شوند.
پکن خاطر نشان کرده است که این افرادی که به اشکال غیرقانونی از مرز عبور کرده و وارد چین می شوند ، پناهنده نیستند و چین بر اساس قوانین و مقررات خود حق دارد با آنها برخورد کند.
لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین هم گفته است که کشورش به مساله به طور دقیق و با توجه به مسایل بشردوستانه و حقوق بین الملل و قوانین چین رسیدگی خواهد کرد.
تارنمای یی سی چین می نویسد که برخی از گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل از چین انتقاد کرده اند که اتباع کره شمالی را که به عنوان پناهجو وارد این کشور می شوند ، بار دیگر به پیونگ یانگ مسترد می کند.
ماموران حقوق بشر سازمان ملل بر این باورند که کره شمالی یک حکومت مستبد است که با این افراد برخوردی خشونت آمیز خواهد داشت و مسترد کردن آنها از چین می تواند عواقب تلخی برای آنها داشته باشد.
چین از سازمان ملل و گزارشگران حقوق بشر این سازمان نیز خواسته است که به جای ورود به مسایل داخلی کشورها ماموریت خود را به صورت حرفه ای و بر اساس قوانین انجام دهند و اظهار نظرهای بیجا نکنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  −    =  92